י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

שמונה שנים אחרי הטבח - עצרת זכרון במרכז הרב

עצרת זכרון מרגשת התקיימה במלאת שמונה שנים לטבח האכזרי בישיבת "מרכז הרב", בשכונת קרית משה בירושלים

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

עצרת זכרון מרגשת התקיימה אמש (א') במלאת שמונה שנים לטבח האכזרי בישיבת "מרכז הרב", בשכונת קרית משה בירושלים. בטבח מצאו את מותם שמונת הקדושים תלמידי הישיבה הי"ד.

בעצרת השתתפו מאות מתלמידי ישיבה בראשות רבני הישיבה, בני המשפחות, אישי ציבור ותושבי השכונה, מכרים וידידים.

תלמידי הישיבה הקדושים שנרצחו באכזריות בראש חודש אדר ב' תשס"ח, הם: שגב פניאל אביחיל הי"ד, יונתן יצחק אלדד הי"ד, יונדב חיים הירשפלד הי"ד, נריה כהן הי"ד, יואלי ליפשיץ הי"ד, דורון מהרטה הי"ד, אברהם דוד מוזס הי"ד ורועי אהרן רוט הי"ד.




בעצרת הזכרון נשאו דברים, הגאון רבי יעקב שפירא ראש הישיבה, ‏הגאון רבי ירחמיאל וויס ראש ישיבת ירושלים לצעירים, הגאון רבי יאיר גיזבר ר"מ בישיבת 'מרכז הרב' והרב יעקב רוט, אביו של הקדוש רועי אהרן רוט הי"ד.

ראש הישיבה הגאון הרב יעקב שפירא אמר: "נחמה איננה רק מילים נעימות ומנחמות שאומרים לאבלים, אלא גם מלשון "נמלך בדעתו". שיתברר מדוע זה קרה. לחזק לבבות השבורים, מי ייתן וכל שמונת הקדושים הללו, כל שמונת חלוקי האבנים יהיו לאבן אחת, וכמו שנאמר "ולאבן אחת שמונה עיניים", ולא יישמע עוד שוד ושבר בגבולינו, אמן ואמן".

ראש הישיבה לצעירים הרב ירחמיאל וויס אמר: "אנחנו כבר שמונה שנים אחרי אותו אסון איום ונורא. מצד אחד, יש את ההתרגלות עם הזמן לדעת לחיות את החיים מחוץ לכאב, מחוץ לאובדן, מחוץ לחסר. מצד שני, הגעגוע והקשר הולכים ומתגברים, המחשבות הולכות וגדלות ועימן השאלות - מה היה אילו... שהיינו זוכים לראות בשמחותיהם של כל הבנים ומשפחותיהם. והחיים זורמים קדימה.

"ישנן שמחות רבות: לידות, חתונות, והכל מתקדם וממשיך. אנחנו כל הזמן שוכחים את האפשרות הפשוטה שהיקרים הקדושים הללו היו עימנו היום. אנחנו עודנו חסרים אותם. היום אנחנו משתתפים ונקשרים בזיכרון של המשפחות. אנחנו זוכרים את חורבן המשפחות, את נשמות הבנים החסרים, ואנו מחברים הכל יחד לקשר של חיות ואהבה".

הרב יאיר גיזבר, ר"מ בישיבת מרכז הרב אמר: "הקדושים הללו זכו להגיע עד כסא הכבוד. הפסוק "פסול לך" שמדבר על ציווי הקב"ה למשה רבינו ליצור את הלוחות, ניתן לדרוש את המילה פסולת, כלומר: אנו מוצאים במציאות הרבה פסולת ומחשבות זרות, ותפקידינו הוא לברור את האוכל מתוך הפסולת, לזהות את הטוב".

הרב יעקב רוט, אמר בהתרגשות: "כל כך קשה לכתוב דמעות. שמונה שנים. שמונה שנים חלפו מאז הטבח הנורא. אם זה נראה לכם המון - עבורינו זה כמו חלום. שמונה מלאכי אדם. קדושים, גיבורים, טהורים, ועדיני נפש. אוהבי ארצינו ותורתינו הקדושה. נטבחו בשקידתם על תלמודם, וכשספרי הקודש בידם. עלו מישיבה של מטה לישיבה של מעלה, איו לנו אפשרות להבין ולשאול".

בסיום העצרת ביצע החזן אברימי רוט את "אב הרחמים", אליו התלוו בשירה חרישית ומרגשת כל באי העצרת. לאחר מכן נשא את תפילת "א-ל מלא רחמים", בסיומה התקיימה תפילת ערבית.

מאוחר יותר התאספו הנוכחים בישיבה לצעירים, שם קיימו "זיץ" שירי רגש וזיכרון, עם הזמר אברימי רוט ואמן הקלרינט מוסא ברלין.

יהי זכרם ברוך.

צילום: קובי הר צבי








































ישיבת מרכז הרב פיגוע טרור עצרת מספד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד