ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הגר"ש אויערבך: "לא לתת דריסת רגל למפקחי משרד החינוך"

בצל ישיבת הסיעה המיוחדת של 'יהדות התורה' היום, בהשתתפות עשרות מנהלי תלמודי תורה שיבואו למחות על המעורבות הגוברת של משרד החינוך בענייני החינוך החרדי, מתפרסמת הוראתו החריפה של מנהיג 'הפלג הירושלמי' בעניין

הגר"ש אויערבך: "לא לתת דריסת רגל למפקחי משרד החינוך"

הגר"ש אויערבאך הורה למנהלי מוסדות החינוך שבנשיאותו כי - "יש לדחות בתוקף כל דרישה לפיקוח, להתערבות ולשינויים מצד משרד החינוך, ואין להיכנע כלל וכלל לאיומיהם בנושא תקציבים והטבות".

בנוסף הורה הרב אויערבך כי "יש למנוע את כניסתם של מפקחי ומפקחות משרד החינוך לתוככי מוסדות החינוך, ולא לאפשר שום דריסת רגל של אותן מגמות הרסניות המתחדשות חדשים לבקרים".

ההוראה החריפה יצאה לאחר שביום חמישי האחרון הגיע למעונו של הגר"ש אויערבך אחד ממנהלי מוסדות החינוך הוותיקים, ודיווח על עובדות מדאיגות שעלו בדיונים שקיימו מנהלי מוסדות החינוך החרדי, על ההתפתחויות בענין המגמה המאיימת של התערבות בתכני וסדרי החינוך החרדי ע"י משרד החינוך.

לנוכח המידע הורה הגר"ש, באופן חד משמעי, כי יש למנוע בצורה החלטית כל כניסת פיקוח מטעם משרד החינוך או כל גוף ממשלתי וחיצוני המבקש להתערב בענייני החינוך החרדי.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ההוראה יצאה אף בעקבות כינוס שערך האחראי מטעם הלשכה המשפטית במשרד החינוך מר לירון ספרד לכלל מפקחי החינוך החרדי ברחבי הארץ.

בכינוס הודיע להם ספרד באופן חד צדדי, כי בניגוד לתפיסה שרווחה עד כה לפיה נוהל קבלת תלמידים למוסד לא הופעל כלפי מוסדות הפטור, הרי שמעתה החליטה הלשכה המשפטית, כי נוהל קבלת תלמידים תחול על כל מוסד ותחייב התייחסות לקבלת או אי קבלת כל תלמיד ותלמיד, גם במוסדות שעל פי הגדרתם המקורית אינם כפופים לנהלי הפיקוח של חוק חינוך חובה.

היום: ישיבת חירום של סיעת יהדות התורה
כזכור, אמש נחשף ב'בחדרי חרדים' כי לאחר תקופת רגיעה בין החרדים לשר החינוך נפתלי בנט, מסמך חדש שהגיע לידי מנהלי איגוד הת"תים מעורר סערה, זאת בעקבות שיבוץ סיורי תלמידים חרדים בכנסיות ובמסגדים, לפי חוזר מנכ"ל, מה שיכול להפוך להכרעה מחייבת.

גורם בכיר המעורה בפרטים מסביר ל'בחדרי חרדים' כי אחת הבעיות שמחולל המחוז החרדי, היא עצם קיומו והצורך של אנשיו להצדיק את תפקידם. כדוגמה הוא מציין את המקרה העומד על הפרק כעת. "יש חוזר מנ"כל המחייב העוסק בנושא תוכנית הליב"ה להכרת המולדת, והכולל את תכניות הטיולים לכלל מוסדות החינוך, ומכיל בתוכו גם סיורים בכנסיות ומסגדים".

בישיבת סיעה יהדות התורה המיוחדת שתערך היום בשעות הצהריים, עומדים להשתתף עשרות מנהלי תלמודי תורה מרחבי הארץ, שיביעו את מחאתם על התערבותו של המחוז החרדי במשרד החינוך בתכני הלימוד.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ביוזמת איגוד מנהלי הת"תים יגיעו היום (ב') להשתתף בישיבת סיעת יהדות התורה השבועית בכנסת כ-40 מנהלי תלמודי תורה מרחבי הארץ, בכדי לדון עם חברי הכנסת בטענות להתערבות של המחוז החרדי במשרד החינוך.
משרד החינוך הרב אויערבך מפקחים מנהלי מוסדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד