י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

סקר ליום האישה: מה חושבים החרדים על ייצוג נשים במועצות הדתיות?

132 מועצות דתיות בישראל ובכולן מנהלים יושבי ראש גברים • 17% בלבד מחברי המועצות הן נשים • מה החילונים חושבים על ייצוג נשים, מה דתיים וחרדים חושבים? והאם כולם יודעים מה תפקידה של המועצה הדתית?

צילום: אדי ישראלי/פלאש90
צילום: אדי ישראלי/פלאש90

אמנם במגזר החרדי לא תופסים את יום האישה הבינלאומי כאישיו, אך ציון היום הזה בעולם, יחד עם פרסום תכנית העבודה של המשרד לשירותי דת לשנת 2016, היווה זמן מתאים לפרסם סקר ייחודי על ייצוג נשים ושביעות רצון מתפקוד המועצות הדתיות. הסקר, שהוזמן על ידי ארגונים חברתיים, נערך על ידי מכון פאנלס, וכלל 513 מרואיינים בגילאי 18 ומעלה, וכלל 300 מרואיינים דתיים.

אין כמעט אדם בחברה החרדית שאינו יודע על תפקידי המועצה הדתית בחיינו: רישום ואישור נישואין, טהרת המשפחה, שירותי קבורה, כשרות ועוד. בארץ קיימות 132 מועצות דתיות, ובכולן מכהנים יושבי ראש גברים. 17% בלבד מחברי המועצות הן נשים.
נתונים מעניינים מתוך הסקר:

• 3% מכלל הציבור היהודי ומהציבור הדתי, סבורים שיש להפחית את הייצוג הנשי במועצות.
• 42.6% מהציבור החילוני ו39% מהציבור המסורתי בישראל לא יודע מה תפקידיה של המועצה הדתית. וכן, 49% מהמגזר הדתי נתן ציון בינוני ומטה לתפקודה של המועצה הדתית, ו-33% מכלל המשיבים נתנו ציון לא טוב לתפקוד המועצה הדתית.
• 64% מהנשים הדתיות תומכות בהגדלת ייצוג הנשים במועצות הדתיות אבל רק 48% מהגברים. בקרב החרדים מסתמן שוויון: 21% תומכים בהגדלת ייצוג הנשי במועצות ו-21% נגד. רוב החרדים ענו שהייצוג כרגע מספק (23%) או שאינם יודעים (34%)
• התפישה של תפקוד המועצה בקרב האוכלוסייה היהודית הכללית נמוכה- ממוצע 2.8. במגזר הדתי המועצה נתפשת כמתפקדת ברמה בינונית - ממוצע 3.5
• המודעות לאחוז הנשים המכהנות במועצות הדתיות נמוכה באוכלוסייה הכללית, 23% ציינו כי אין נשים שמכהנות במועצות הדתיות
• בדירוג שירותי הדת בפילוג בין נשים לגברים ומגזרים נמצא שבמגזר הדתי נשים ציינו בשיעורים גבוהים יותר כי המועצה מתפקדת באופן בינוני בהשוואה לגברים.

סקר יום האישה מועצה דתית ייצוג נשים נשים במועצה דתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד