ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

החרדים נגד בנט: גדולי ישראל ייצאו נגד המחוז החרדי

מאז תחילת הקדנציה הנוכחית המתינו החרדים למעורבות של שר החינוך נפתלי בנט, שיסייע להם לשמור על עצמאות החינוך החרדי, אלא שעם ההתערבויות האחרונות של המחוז החרדי - הוחלט לצאת למאבק • 'בחדרי' חושף: פגישה מיוחדת התקיימה אתמול בבית הגראי"ל • מחר: מכתב מיוחד ב'יתד' נגד פקחי המחוז

בנט. צילום: יונתן זינדל -פלאש 90
בנט. צילום: יונתן זינדל -פלאש 90

חשיפת בחדרי חרדים: המאבק במחוז החרדי במשרד החינוך עולה שלב ומגיע אל השר בנט עצמו. בעקובת הטענות להתערבות בתכני הלימוד במוסדות החרדים על ידי המחוז החרדי, ולאחר שהוצגו הוכחות כי המפקחים מתערבים פדגוגית ולא רק מקצועית, הנתונים הובאו אל גדולי ישראל, ובעקבות כך נערכה ישיבת דחופה אתמול (א) בשעות הבוקר במעונו של הגראי"ל שטיינמן.

בישיבה השתתפו מלבד מרן הרב שטיינמן, גם הגאון רבי משה הלל הירש ראש ישיבת סלבודקה, הגאון רבי יגאל רוזן ראש ישיבת אור ישראל, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, ובני ביתו של הגראי"ל.

לבחדרי חרדים נודע, כי בישיבה דנו הרבנים בתלונות על ההתערבות בתכני הלימוד במוסדות החרדים, והבעיות והעימותים שפרצו עם פקחים מטעם המחוז החרדי במשרד החינוך. כשלדברי מנהלי המוסדות מדובר בחציית קו אדום והציבור החרדי לא יוכל לתת לכך לעבור לסדר היום.

על השולחן עמדה השאלה כיצד להתנהל מול השר בנט, שזוכה עד כה מתחילת הקדנציה הנוכחית ליחס טוב בציבור החרדי, למרות ניסיון העבר עימו. בין היתר נטען, כי למעשה בנט אולי לא מפריע במזיד לחינוך החרדי כקודמו שי פירון, אבל בפועל אינו עושה מאומה כדי לשנות ולפעול עבור החינוך החרדי ושמירה על עקרונותיו ועצמאותו, כפי שמצופה משותף לממשלה.

בימים הקרובים צפוי לצאת מכתב מיוחד נגד שיתוף הפעולה עם פקחי המחוז החרדי, ובו צפויה התקפה חריפה כנגד המחוז החרדי. המכתב צפוי להתפרסם מחר, יום שלישי, בחינמון של ביטאון דגל התורה 'יתד נאמן בתפוצת ענק ברחבי הארץ.

גורם המעורב בנושא אומר לבחדרי חרדים כי בקרוב נראה שינוי של היחסים בין החרדים לשר החינוך נפתלי בנט, זאת לאחר שהחרדים הבינו כי בנט "לא עושה מספיק עבור החינוך החרדי".

בתוך כך, בישיבת סיעה יהדות התורה המיוחדת שתיערך היום (ב') בשעות הצהריים עומדים להשתתף עשרות מנהלי תלמודי תורה מרחבי הארץ, שיביעו את מחאתם על התערבותו של המחוז החרדי במשרד החינוך בתכני הלימוד.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ביוזמת איגוד מנהלי הת"תים יגיעו להשתתף בישיבת סיעת יהדות התורה השבועית כ-40 מנהלי תלמודי תורה מרחבי הארץ, בכדי לדון עם חברי הכנסת בטענות להתערבות של המחוז החרדי במשרד החינוך.

מנהלי מוסדות אומרים ל'בחדרי': "עד עתה כמעט ולא שמענו דבר משר החינוך נפתלי בנט שביכולתו לשנות את היחס והתערבות של פקידי משרדו. הוא הוכיח שאין לו בעיה להתערב בתכני לימוד בישיבות, כאשר לא הסכים לחתום על שינוי מבחני התמיכה לתלמידי חו"ל שלא יצטרכו לבקר באתרי מורשת, כמו בית המשפט העליון והמפלגות החרדיות - נאלצו לשנות זאת בהחלטת ממשלה, כך גם בנושאים מהותיים אחרים הוא לא מוכן להתערב ולהפסיק את ההתערבות בתכני הלימוד בציבור החרדי".
שר החינוך יתד נאמן נפתלי בנט הרב שטיינמן מכתב גדולי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד