כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מרן הרב קנייבסקי שלח לבדוק שחיטת 'העדה': "להמתין בינתיים"

פרסום ראשון: סערת העופות שנחשפה לראשונה ב'בחדרי' ממשיכה להתפתח • בעקבות פניה לגר"ח קנייבסקי, תגיע מחר משלחת רבנים מיוחדת מטעמו לבחון את הנידון ההלכתי הסבוך • עד לשובה של המשלחת ולקבלת ההחלטה, הורה הגר"ח להמתין

הרב רוזנבלט אצל הרב קנייבסקי. צילום ארכיון: משה גולדשטיין
הרב רוזנבלט אצל הרב קנייבסקי. צילום ארכיון: משה גולדשטיין

סערת הטרפות ב'העדה': לאחר שחשפנו אתמול (א) ב'בחדרי חרדים' את מכתבו של הגאון רבי נחום יברוב, השוחט הותיק שהאשים כי בעופות שבשחיטת 'העדה החרדית' יש לפחות 20% טרפות הנגרמות על ידי הזריקות, ולאחר שב'עדה' הכחישו את הדברים וטענו כי מדובר בבעלי אינטרס, הוזמנו כמה מבכירי הדיינים לבדוק את הנושא מקרוב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גורמים בכירים ב'עדה החרדית' פנו ביממה האחרונה לביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי כדי לקבל את חוות דעתו בנושא הסבוך והרגיש, בהיותו הסמכות ההלכתית הבכירה ביותר כיום.

הגר"ח קנייבסקי קרא לשלושה מחשובי התלמידי חכמים בבני ברק, ושלח אותם לקיים מחר סיור במשחטה ולעמוד מקרוב אחר החששות שהתעוררו, כדי שיוכלו להעביר לו את הכרעתם ודעתם ההלכתית, והגר"ח יפסוק בהתאם.

מדובר בגאונים רבי שבח צבח רוזנבלט, ראש בתי הוראה ב"ב וחבר בד"ץ שארית ישראל, רבי שריאל רוזנברג, ראב"ד בית דינו של הגר"נ קרליץ. ור' מנדל לובין, חתנו של הגר"נ ומראשי כולל חזון איש.

עד לשובה של המשלחת ולהכרעה ברורה בנושא, הורה הגר"ח לשואלים להמתין עם צריכת העופות המדוברים.

'בחדרי חרדים' ימשיך ויעדכן על הוראתו הסופית של הגר"ח קנייבסקי עם שובה של המשלחת ופסיקתו בנושא.
הרב רוזנבלט הרב לובין הרב רוזנברג שחיטת העדה סערת העופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד