ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

ליברמן חושף: באיזה מחיר ייכנס לממשלה

יו"ר ישראל ביתנו הצהיר בכנס למען מעלה אדומים בכנסת: "אם יבנו 2000 יחידות דיור אצטרף לממשלה ללא תנאי"

ליברמן. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
ליברמן. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, נשא הצהריים (ב) דברים בשדולה למען בנייה במעלה אדומים בכנסת, והודיע כי אם נתניהו יאשר 2000 יחידות דיור במעלה אדומים הוא נכנס לקואליציה ללא תנאים.

״אני עומד לצידה של מעלה אדומים, אני לא עומד לצידו של ראש הממשלה. אני זוכר שבערב הבחירות קיבלתי טלפון היסטרי מבוריס גרוסמן, סגן ראש העיר, והוא אמר לי שנתניהו עושה שם כנס וסוחף את כל האנשים ושאני חייב לבוא להופיע בפני האנשים. אז באתי. התוצאות של נאומו של נתניהו היו בהתאם – 47.9% מתושבי מעלה אדומים הצביעו לליכוד. ביבי הבטיח להכפיל את אוכלוסיית מעלה אדומים לאחר הבחירות.

"אבל בניגוד לאחרים, אני הגעתי גם אחרי הבחירות לבקר במקומות שביקרתי לפני, וכשהגעתי למעלה אדומים וסיירתי עם בני כשריאל והוא אמר לי - אני לא יודע מה לעשות, הכל מוקפא כבר 6.5 שנים, מה יהיה? איך אפשר לפעול? אתה חייב להיכנס לקואליציה ולדחוף את זה. אז אמרתי לו – אני מוכן להצטרף לממשלה בתנאי שנתניהו יאשר 1000 יחידות דיור. היום המחיר כבר עלה ל-2000, אם הוא מאשר בנייה של 2000 יחידות דיור במעלה אדומים - אני נכנס ללא תנאים מקדימים לקואליציה".

עם זאת, ליברמן מיהר לסייג ולהסביר מדוע לדעתו זה לא יקרה, "אך אין חשש, נתניהו לא יאשר אף לא יחידת דיור אחת. ביבי חזק בטלויזיה וחלש במציאות, חזק בדיבורים ובסיסמאות ואפס במעשים, וההקפאה במעלה האדומים זו התוצאה הישירה של זה. וגם בפסגת זאב ובשכונות היהודיות האחרות בירושלים אין בנייה בכלל – אפס בניה. לכן אני אומר: רוב חברי סיעת הליכוד נמצאים כאן - אם אתם רוצים באמת בנייה במעלה אדומים שימו אולטימטום לרה״מ - או שבונים או שלא תצביעו בעד התקציב״.

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד אמר בכינוס: "אם אני ראש הממשלה תוך שלושה שבועות אפשר לסגור עסקה שאומרת מקפיאים רשמית מחוץ לגושים - תמורת בנייה בתוך הגושים, גוש עציון, מעלה אדומים, אריאל".

"אנשי יצהר ותפוח הם היו צריכים להיות הראשונים שבאים ואומרים לממשלה אם בגללנו לא בונים במעלה אדומים אז אנחנו מוכנים לוותר מפני שממילא לא בונים אצלנו. כל דבר אחר הוא לא הגון כלפי תושבי מעלה אדומים".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן אמר בכינוס על בניה במעלה אדומים: "היום אנו מציינים 40 שנים לעיר הנפלאה מעלה אדומים, בה סיירתי הבוקר. בניה במעלה אדומים היא קונצנזוס וצריך לבנות לא רק שם אלא בכל יו"ש. את הבניה צריך ללוות הליך של החלת החוק הישראלי ביו"ש, ואז ממילא הכל יהיה פשוט והגיוני יותר. האזרחים ביו"ש הם לא אזרחים סוג ב'".
איווט ליברמן יאיר לפיד אלי בן דהן מעלה אדומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד