כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מתיחה על קפה בהפרדה בין גברים לנשים בבית שמש הפילה את חדו"ש

ידיעה הומוריסטית על בית קפה 'נפרד' שפורסמה בבית שמש - הכשילה את מנכ"ל חדו"ש שמיהר לתקוף ולאיים

הקמפיין של חנות קפה הפוך בבית שמש (באדיבות המצלם)
הקמפיין של חנות קפה הפוך בבית שמש (באדיבות המצלם)

השבוע פורסמה בבית שמש ידיעה, כביכול רשת עולמית מבקשת לפתוח סניף של קפה ברמת בית שמש וסוכם עם הרבנים כי הנשים תשבנה רק בפנים והגברים בחוץ. הידיעה עוררה זעם רב ועמותת חדו"ש כבר הודיעה שמדובר בצעד לא חוקי והיא תפנה ליועץ המשפטי לממשלה.

בפועל מתברר כי מדובר בסיפור פורימי ומתיחה של קופת הצדקה ברמה א' בעיר, שבכל שנה מפרסמת סיפור שלא היה לרגל הקמפיין.

בידיעה שפורסמה בעיתונים נכתב: "לאחר מאמצים בערוצים שונים מול הנהלת הזיכיון של רשת בתי הקפה האמריקאי ניתן לפרסם שבית הקפה החדש בנחל שורק יפעל בהסכמת ועל פי הוראות רבני השכונה".

"הרקע לפעילות מתחת לפני השטח בתיווכו של העסקן הנודע הרב יחיאל לוי מניו המפשייר, ארה"ב. מתברר שלמרות כישלון הרשת המפורסמת בכניסתה לשוק הישראלי וסגירת חמשת הסניפים בתל אביב לפני יותר מעשור, בתקדים משפטי מעניין רכש איש עסקים יהודי אמריקאי רישיון למכירת מוצרי הרשת בישראל אפילו שזכות הזכיין המקורי - חברת דלק ישראל בעינה עומדת. הזכיין החדש אינו רשאי לפתוח בתי קפה בשם הרשת המקורית אבל יוכל למכור את מוצריה ולהגישם באווירה דומה למקור", נאמר בידיעה.

"לא מן הנמנע שהמותג האמריקאי שוקל להיכנס לישראל מחדש ובודק את השוק. מכיון שבית הקפה הראשון שתמכור את מוצרי הרשת עמד להיפתח בתוככי שכונה חרדית-אמריקאית ברמת בית שמש פנה איש העסקים לגופי כשרות מסויימים לקבל הכשר למקום ומשם התגלגלו הדברים לרבני השכונה שדעתם לא נחה מבית עסק פיילוט "מבחוץ" שעלול לא להלום את אופי השכונה וכללי הצניעות וכו'. כאמור הללו הצליחו ליצור ערוץ הידברות עם הזכיין ועם הנהלת הזכיינות בארה"ב (שבעליה הוא יהודי אוהד ישראל) ולהעלות את חששות השכנים".

"בסיכומו של עניין הושגו הסכמות באשר להגבלת שעות הפעילות בערבים, הצבת שלט האוסר על ישיבת נשים מחוץ למבנה בית הקפה ואיסור שירות אינטרנט-וייפיי (שניתנת בחינם בדרך קבע בכל עשרות אלפי הסניפים בעולם). העסקנים קידשו שם שמים כאשר בהנהלת החברה התעניינו באיסור הגורף על האינטרנט בציבור החרדי וקיבלו הסבר משביע רצון על שמירת עדינות הנפש היהודי.

"אנקדוטה מעניינת סיפרו העסקנים לכתבנו, כאשר בהנהלת הרשת התפלאו בציינם את בתי הקפה שלהם בערב הסעודית עם איסור ישיבה לנשים בחוץ, אמנם הוייפיי פתוח שם לכל לובשי הבורקות למיניהם שגולשים באינטרנט בטלפונים החכמים", כך הסתיימה הידיעה שכולה מתיחה כאמור.


בחדו"ש קפצו על המציאה
באתר 'שמש נט' אף פורסמה תגובה של עמותת חדו"ש, שם נכתב כי בתגובה לידיעה כי בקרוב יפתח בית קפה ברמת בית שמש שלא יאפשר ישיבת נשים מחוץ לבית הקפה, אמר מנכ"ל עמותת חדו"ש, לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב כי "הידיעות שהתפרסמו בעניין התנאת מתן תעודת כשרות לבית קפה בבית שמש בכך שנשים תורשנה לשבת רק בתוך בית הקפה ולא בשולחנות שבחוץ היא לא רק חורגת מסמכות הרבנות, אלא מהווה עבירה פלילית של סחיטה ואיומים".

רגב אף הזהיר כי "חדו"ש תפנה למשטרה וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לחקור את מי שאיים על בעל בית הקפה ובדרישה להודעה חד משמעית של הרבנות הראשית ורבנות בית שמש שתעודת כשרות לא תותנא בשום תנאי שאיננו קשור לכשרות פריטי האוכל בלבד".

לסיום הוא ציין: "חדו"ש תפעל בעניין זה בהמשך לתביעתה שהתקבלה בעבר להסיר מהנחיות הכשרות של הרבנות הראשית כל כפייה של שמירת שבת שנדרשה על ידי הרבנות ביחס לבתי מלון והוסרה בעקבות דרישתנו והבהרת היועץ המשפטי שמדובר בדרישות בלתי חוקיות".
קפה הפוך בית שמש קופת צדקה עמות חדוש אורי רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד