י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בנט על הכוונת: "הבטיח שרוח המפקד השתנתה - אבל דבר לא זז"

דיון נזעם בישיבת הסיעה של יהדות התורה בהשתתפות עשרות מנהלי מוסדות, בעקבות התערבות המחוז החרדי בתכני החינוך • סגן שר החינוך מאיר פרוש ביקר את התנהלות השר • דרעי התלונן: למה לא שיתפו את ש"ס במאבק • צפו

בנט על הכוונת: "הבטיח שרוח המפקד השתנתה - אבל דבר לא זז"

הסכסוך בין המגזר החרדי למשרד החינוך בראשות השר נפתלי בנט ממשיך להתפתח: כזכור, אמש פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי לישיבת הסיעה של יהדות התורה היום (ב) יגיעו עשרות מנהלי מוסדות שיבואו למחות על מעורבות המחוז החרדי והתנהלותו מולם, ואכן המנהלים הגיעו היום לישיבת הסיעה.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני פתח והתבטא בחריפות: "אני אמרתי לחברים, אני אומר את זה כל הזמן. זאת הגזירה הכי נוראה שיש עלינו. לא חוק הגיוס שמדברים ברחוב. מה שאתם שומעים ברחוב שזו גזירה – זו לא גזירה. אין גזירה כזאת. יש גזירה במערכת החינוך שלא היתה כדוגמתה בהיסטוריה שאנחנו מכירים. לא מקום בהמדינה ולא אחרי זה. פשוט נכנסים באופן הכי חמור מפקחים ומפקחות חרדים עם תהליך שאומרים שזה לטובתכם.

"אנחנו במין מצב שבו אנחנו לא יודעים מה צריכים לעשות. היינו אצל מרן הרב שטיינמן לגבי הנושא הזה, הרב שטיינמן קבע לא מקבלים מפקחים ומפקחות יותר במערכת החינוך החרדית. אין דבר כזה לא היה דבר כזה בעבר, שנכנס מפקח או מפקחת לכיתה או שמתערב בנושא הפדגוגי - לא לשתף פעולה עם הדבר הזה. לא עושים השתלמויות של משרד החינוך. היה של המערכת שלנו. מפקחים שלנו. אני לא מדבר על הדברים הטכניים. לא נכנס לכיתה, לא לחיידר, זאת ההוראה. כל מי ששומע למרן הרב שטיינמן, מי שמקבל מפקח או מפקחת הוא עובר על דבריו. אם הוא הולך להשתלמות של משרד החינוך הוא לא שומע לדבריו של הרב שטיינמן. זאת ההוראה שאתמול קיבלנו, היא תואמת את הוראת מועצת גדולי התורה".

גפני סיים את דבריו: "אנחנו צריכים לעשות סוף לעניין הזה. לא ייתכן שהם ימוטטו אותנו בשביל כמה גרושים. גם אם היו נותנים מיליונים היה אסור לעשות את זה. כל מערכת החינוך תקרוס. אנחנו לא נלמד אפילו לא מילה אחת שהם יידרשו מאיתנו. זאת ההוראה ולא נשנה".



סגן שר החינוך מאיר פרוש יצא לראשונה בביקורת נוקבת על שר החינוך נפתלי בנט: "זה לא סוד שיהדות התורה במו"מ מפרך במשך 14 פגישות דרשנו שייכנס להסכם הקואליציוני הסעיף הרלוונטי הראשון שדיברו כאן, דובר שיוקם חודשיים לאחר כינון הקואליציה ולא הוקמה וועדה. אז נכון שמנהלים סביב העניין הזה הרבה דיבורים. אמנם השר בנט הכריז בסיור ביבנה שרוח המפקד לשנות את ההתנהלות מול מוסדות החינוך החרדי, אבל הדברים עדיין לא זזו".

שר הבריאות יעקב ליצמן הוסיף: "מה שלא דובר, שאנחנו מעלים את הדברים גם אצל ראש הממשלה. גם אתמול זה עלה. אנחנו עושים את המקסימום. דנים כל הזמן מה לעשות. אני בטוח שגם זה יגיע. זה לא ייקח הרבה זמן".

ח"כ ישראל אייכלר אמר בכנס: "אינני מבין מדוע החינוך בת"תים והמוכר שאינו רשמי מקופח לא רק במשרד החינוך אלא גם בהסכמים הקואליציוניים. חוק נהרי מחייב רק לרשתות החינוך ולא לתתים".

ח"כ אורי מקלב עקץ את מנהלי המוסדות ששיתפו פעולה עם המחוז החרדי, ואמר: "לא נצליח במלחמתנו העיקשת מול משרד החינוך אלא אם כל מנהלי המוסדות ישתפו פעולה באחידות ולא יעשו דין לעצמם, רק באחדותינו ננצח!"

במקביל, יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי מתח ביקורת בישיבת הסיעה על כך שש"ס לא שותפה במאבק הנוכחי נגד המחוז החרדי.










משרד החינוך נפתלי בנט מאיר פרוש משה גפני המחוז החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד