י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שוב טעות בניווט: חיילים נכנסו בטעות לענאתא וחולצו

שוב טעות בניווט: 3 חיילים נכנסו לכפר הפלסטיני ענאתא שליד ירושלים והצליחו להיחלץ במהירות

האירוע בקלנדיה. צילום: ארכיון
האירוע בקלנדיה. צילום: ארכיון

שלושה חיילים המשטרה הצבאית נכנסו בטעות לכפר הפלסטיני ענתא באזור ירושלים, וחולצו על ידי שוטרים פלסטינים. לדברי צה"ל החיילים יצאו בכוחות עצמם

החיילים, שהיו לבושים בבגדים אזרחיים, היו בדרכם למחנה הצבאי בענתות, אולם טעו בדרכם. החיילים הגיעו עד למעבר שועפט מהצד הפלסטיני, ושוטרים פלסטינים הוציאו אותם לשטח ישראל.

לדברי צה"ל החיילים נכנסו רק לזמן קצר ויצאו בכוחות עצמם. צה"ל עורך תחקיר כדי לבדוק את נסיבות האירוע.

אמש (א') הוצג למפקד אוגדה 340, תא"ל אורן אבמן תחקיר מקיף שבוצע על ידי מפקד חטיבת כפיר, אל"מ גיא חזות, בנושא אירוע דקירת החיילים בעמדה צבאית סמוך להר ברכה שהתרחש ביום רביעי בשבוע שעבר.

בפיגוע, הגיעו שני מחבלים לעבר העמדה בה עמדו החיילים, והם נדקרו כשלא נשאו את נשקם כראוי. שני המחבלים נמלטו ונפתחו סריקות נרחבות לאיתורם. החיילים נפצעו קל ובינוני.

תחילה עלה חשד כי המחבלים גנבו את נשקיהם של החיילים, היות והכוחות הראשונים שהגיעו למקום ראו את החיילים ללא הנשק האישי. אולם בהמשך הנשקים אותרו בתוך העמדה, כך שהחיילים לא היו מוכנים ולכן גם לא יכלו למנוע מהמחבלים לתקוף אותם ולברוח.

התחקיר מצביע על ליקויים באופן ביצוע המשימה וחריגה חמורה בסולם הנורמות והערכים של לוחמים בנושא שמירה על הנשק האישי, רעות ודבקות במשימה. מפקד האוגדה קיבל את תוצאות התחקיר וההמלצות שעלו בו.

להלן הצעדים המשמעתיים שננקטו: למפקד הפלוגה נרשמה הערה פיקודית על ידי מפקד האוגדה ובנוסף, הוא הושעה מפיקוד לשנה הקרובה. מפקד וסמל המחלקה הודחו מתפקידם.

בעניינם של שני הלוחמים עצמם, שנפצעו באירוע, תתקבל החלטה כשישובו לפעילות צבאית לאחר החלמתם מפציעתם.

מדובר צה"ל נמסר כי "גם התחקיר שבוצע הצביע על ליקויים באופן ביצוע המשימה וחריגה חמורה בסולם הנורמות והערכים של לוחמים בנושא שמירה על הנשק האישי, רעות ודבקות במשימה".
ענתא רשות פלסטינית ערבים טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד