י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

יהדות התורה: "לא נוכל לתמוך בקואליציה"

סיעת יהדות התורה שיגרה מכתב לראשי הקואליציה, בו היא דורשת לקדם מספר נושאים ולא, "לא יוכלו לתמוך בהצבעות של הקואליציה" • הדרישות: בעיית הרפורמים, החינוך, הבטחת הכנסה וחוק העדפה מתקנת

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90

בדרך למשבר קואליציוני? חברי הכנסת של יהדות התורה שיגרו הערב (ב'), מכתב לשר
יריב לוין וליו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי, ובו הם דורשים קידום ארבעה נושאים קריטים, ולא, כך הם כותבים, הם יראו בכך הפרת הסכם הקואליציוני.

במכתב נאמר: "בהמשך למכתבו של יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס הרצ"ב, הננו שבים ומעלים לפניכם את דרישתנו למימוש ההסכם הקואליציוני שנחתם בין סיעת הליכוד ובין סיעת יהדות התורה.

"לצערנו, בנושאים שהועלו במכתב האמור, שנשלח בתאריך ו' אדר א' תשע"ו, 15/2/2016 לא חלה כל התקדמות: 1. בעיית הרפורמים 2. צרכי החינוך 3. הבטחת הכנסה 4. חוק העדפה מתקנת.

"מאחר ואנו מתקרבים לסיום כנס החורף של מושב הכנסת, הננו להודיעכם, בהתאם למה שהורו לנו גדולי התורה בצורה ברורה, כי אם לא תהיה התקדמות של ממש בכל הנושאים שצויינו עד לתום כנס זה, נראה בכך הפרת ההסכם הקואליציוני ולא נוכל להמשיך ולתמוך בהצבעות של הקואליציה".

המכתב בא בעקבות ישיבת סיעת יהדות התורה שנערכה היום, בהשתתפות עשרות מנהלי מוסדות שמחו נגד התנכלות מצד משרד החינוך.

כזכור, לפני כשלושה שבועות שיגר יו"ר סיעת יהודת התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס, מכתב לראש הקואליציה צחי הנגבי ולשר יריב לוין ובה דרש קידומם של ארבע נושאים אשר חתמו על כך בהסכם הקואליציוני בין סיעת הליכוד ובין סיעת יהדות התורה.

במכתבו ציין את הבעיות שעמדו על הפרק: חוק הבטחת הכנסה לתלמידי הישיבות", תיקון חוק הליבה, חוק העדפה מתקנת וחוק לשמירת הסטטוס קוו בעניין הרפורמים.


.
רפורמים יהדות התורה כנסת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד