ח' סיון התשפ"ד
14.06.2024

בנימין נתניהו לא יסע לארה"ב לוועידת איפא"ק

בגלל הבחירות המקדימות: ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא ישתתף בוועידה השנתית של איפא"ק בוושינגטון

צילום: יונתן זינדל,  פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90

לא נוסע: ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא ייצא השנה להשתתף בוועידה השנתית של השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק בוושינגטון, בניגוד לתוכניותיו הקודמות. בבית הלבן הופתעו.

נתניהו ייעדר מהוועידה בשל קשיים במגעים בין ישראל וארצות הברית בנושא חבילת סיוע בטחוני.

כך גם נתניהו חושש כי בואו יגרום לכך שימצא את עצמו מעורב במירוץ הפריימריז לבחירות לנשיאות ארצות הברית.

הוועידה תתקיים בתאריכים 20 עד 22 במרץ ונתניהו היה אמור לנאום בוועידה ואף נערכו מגעים בין לשכת ראש הממשלה לבין ברק אובמה כדי לארגן פגישה בין השניים במהלך הביקור.

התברר שאובמה ישהה בביקור היסטורי בקובה בתאריכים שבהם נתניהו תכנן להגיע לוושינגטון. אך הבית הלבן הציע שיקדים מעט את ביקורו וכך תתקיים פגישה בתאריך מוקדם יותר.

גורם בלשכת ראש הממשלה מסר: "נתניהו ינאם בפני הוועידה באמצעות לוויין. הוא מעריך את נכונותו של הנשיא אובמה להפגש עימו בוושינגטון לפני הוועידה וטרם נסיעתו של הנשיא לקובה. הוא החליט שלא לנסוע לוושינגטון בעיתוי הנוכחי, בשיאה של מערכת הבחירות המקדימות בארצות הברית".

כזכור במערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2012, הביע ראש הממשלה נתניהו תמיכה לא רשמית במועמד הרפובליקני מיט רומני, שערך ביקור בישראל. ההפסד שלו בבחירות הביך את נתניהו.

בבית הלבן הופתעו מהביטול. "ציפינו לארח את הפגישה, אך הופתענו לראות בכלי התקשורת כי ראש הממשלה במקום לקבל את הזמנתנו, בחר דווקא לבטל את הביקור", אמר דובר הבית הלבן נד פרייס. "הדיווחים על כך שלא יכולנו להתאים עצמנו ללוח הזמנים של נתניהו שגויים", הוסיף.
בנימין נתניהו ארצות הברית בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד