כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

התנכלות המחוז החרדי נחשפת: "כל המלמדים סוטים, והמנהלים מגנים עליהם"

המאבק נגד שר החינוך בנט ופקידי משרדו מחריף • 'בחדרי חרדים' עם נאומו של מנהל חיידר 'תורת אמת' בבני ברק אתמול בישיבת הסיעה של 'יהדות התורה', המפרט על התנכלות המחוז החרדי למנהלי המוסדות החרדים - צפו בוידאו המלא

התנכלות המחוז החרדי נחשפת: "כל המלמדים סוטים, והמנהלים מגנים עליהם"

התנכלויות המחוז החרדי למוסדות החרדים נחשפת - בישיבה מיוחדת שנערכה אמש (ב') בסיעת 'יהדות התורה' בהשתתפות עשרות מנהלי מוסדות חינוך חרדים, נשא דברים מנהל תלמוד תורה 'תורת אמת' בבני ברק הרב אליהו פרידלנדר, ופירט בהרחבה על ההתנכלויות שעוברים מנהלי המוסדות, על ידי פקחי המחוז החרדי במשרד החינוך.



הרב פרידלנדר פתח את דבריו ואמר - "זה לא סוד שקיימת התנכלות מאז ימי שר החינוך שי פירון, שהכניס מפקחים ומפקחות שעושים מה שהם רוצים. הדברים האלו פשוט מחניקים אותנו, ולא נותנים לנו לעבוד".

הוא הוסיף - "אני אומר מספר נקודות. כל מפקח ומפוקחת מציבים לעצמם כל מיני מטרות ללא הכוונה מלמעלה, דברים מאד תמוהים. הם מרגישים עצמם בעלי בתים. מפקחת שעושה השתלמות פונה ישר לגננות ועוקפת את ההנהלה, ומהלכת אימים על גננות שמעיזות שלא להגיע להשתלמות, כאשר הם מבינות שזה לא תואם את השקפת עולמם. אני מדבר על חיידרים, לא תלמודי תורה ופחות מזה.

"מפקחת הייתה באיזה גן וגילתה איזה חשד על ילד שהוא סובל בבית, והיא כבר פנתה ישר למשטרה, ובסופו של דבר לא היה ולא נברא. מפקחת נוספת עומדת מעל דוכן של נואמים באספת גננות של סוף השנה, ואומרת בזה הלשון - 'דעו לכם. שכל המלמדים בחזקת סוטים, ואתם צריכים לדווח לי. המנהלים חושבים כל היום איך להגן על המלמדים', מילים שמסמרות ראש שיוצאים ממפקחת של משרד החינוך".

הרב פרידלנדר המשיך לפרט על ההתנכלות מצד המשרד. "היה חיידר בפריפריה שלא הכניסו תלמיד בגלל שהוא לא עומד בקריטריונים של התקנות. בתקנות של החיידר כתוב שבמשפחות שיש בהם מחשב ואינטרנט אינם זכאים להתקבל לחיידר, ואחת האימהות היא כתבת עיתון שיש לה פייסבוק, ולכן לא רצו לקבל את בנה לחיידר.

"אותה אימא כתבה כתבת תחקיר על אותו בית ספר של הישוב, כאשר היא שמה את החצים שלה על הנושא של האפליה, וכמובן החיידר עמד מול משרד החינוך והיה צריך לנמק ולהסביר מה הבעיה בפייסבוק, והוא היה צריך להביא אישור מועדת הרבנים לענייני תקשורת, שאומנם אינטרנט התירו לצורך פרנסה אבל פייסבוק לא התירו לצורך פרנסה. צריך לדעת שבפייסבוק הזה יש תמונה של אותה כתבת, והיא מוזמנת להתכתב עם כולם. לא עזר לחיידר שום דבר, כי עורך העיתון החליט שפייסבוק כן מותר. והילד הזה נמצא היום בחיידר על אפם וחמתם של מנהלי החיידר, זה דבר בלתי נסבל".

הרב המנהל סיים ואמר - "מכתיבים לנו מתי זמני שעות לימוד. בצומות מקובל שמסיימים ב-12, וזה לא מקובל במשרד החינוך. מכתיבים לנו מתי זה זמן של רישום לחיידר. אנחנו במוסדות הפטור מעדיפים לקבל את הפירורים של משרד החינוך אבל אנא שלא יתערבו לנו בחינוך.

"לפני כמה זמן פניתי למפקח במשרד החינוך - יש לי ילד נכה שעבר ניתוח, והוא זקוק לשעות חולים. אני מקבל תשובה שמוסדות פטור אינם זכאים לשעות חולים. מוסדות פטור הם לא מוסדות חינוך, רק המוסדות האלה שבהם תלמידים באים עם סכינים בגרביים זה מוסדות חינוך. אבל לפחות שישוו את הזכויות שלנו עם החובות שלנו. זה לא שלא נקבל כלום, וידרשו".
המחוז החרדי הרב אליהו פרידלנדר יהדות התורה התערבות בחינוך החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד