כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מחשובי ברסלב בצפת: רבי שמואל רפאל לוי זצ"ל

בן 54 היה הרב לוי בפטירתו, לאחר חיים רצופים בתורה ויראת שמים • חתנו הוא יו"ר אגודת ישראל במודיעין עילית, הרב נחמן בנשעיה

רבי שמואל רפאל לוי זצ"ל. צילום: אומן שלום
רבי שמואל רפאל לוי זצ"ל. צילום: אומן שלום

ברוך דיין האמת - הלילה (ג') נפטר הרב הצדיק רבי שמואל רפאל לוי זצ"ל, מחסידי ברסלב בצפת, לאחר ייסורים קשים ומרים במשך 5 שנים מהמחלה הנוראה, כשהוא בן 54 בפטירתו.

לפני כשבועיים הרופאים התייאשו ממצבו הרפואי ושחררו אותו לביתו. בשבוע שעבר ביקש המנוח מחסידי ברסלב המנגנים שיבואו לשמחו בביתו, דבר שריגש וחיזק אותו מאוד וגרם לו לשמחה גדולה מאוד למרות מצבו הרפואי הקשה.

השבוע במוצאי שבת קודש ביקש שוב שיבואו לחזקו בשירה וריקודים, חסידי ברסלב בצפת ערכו סעודת מלווה מלכה סמוך לביתו בשירה וריקודים שנמשכו עד שעות הבוקר.

המנוח ז"ל נולד בעשרה בטבת תשכ"ב. בבחרותו היה תלמיד ישיבת 'פורת יוסף' בירושלים, ונודע כתלמיד חכם גדול ומתמיד עצום. הוא הקים את ביתו בעיר צפת, שם נודע כאחד מהמיוחדים שבחבורת חסידי ברסלב. היה אדם מאיר פנים לכל, והיה מיוחד במידותיו הנאצלות.

מכריו ומתפללי בית הכנסת ברסלב 'פאר הנצח' שבו היה ר' שמואל מתפלל, כואבים את הסתלקותו. כל מי שאי פעם היה מתפלל בבית הכנסת 'פאר הנצח' שבצפת, לא יוכל לשכוח את המחזה המרגש לראותו יושב והוגה בלימוד התורה ובספרי רבי נחמן עד השעות הקטנות של הלילה.

אחד המתפללים אף סיפר ל'אומן שלום' כי גבאי בית הכנסת התקינו תאורה שתדלק בלילות במיוחד עבורו בכדי שיוכל לעסוק בתורה. מתפללי בית הכנסת מספידים את המנוח ואמרים כי הוא היה אציל נפש, מתמיד גדול, "ברסלבר חסיד אמיתי" איש יקר ואהוב על כולם, היה מחייך לכל אחד למרות מצבו הרפואי הקשה.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך. חתנו הוא איש העסקים ויו"ר אגודת ישראל במודיעין עילית הרב נחמן בנשעיה שאף תרם לרפואתו את הקרנת השידור החי שמועבר לכל העולם ממעמד ה'תיקון הכללי' העולמי, שמתקיים מדי שנה בערב ראש השנה סמוך לציון רבי נחמן מברסלב זיע"א באומן.

ההלוויה תתקיים הבוקר בשעה 11:00, בבית העלמין בצפת שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
ברסלב הרב שמואל רפאל לוי צפת החמן בנשעיה פורת יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד