י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פולמוס הראש"לים: הרבנים במכתב לראש העיר

הפולמוס על מועד הפורים בשכונת רמות בירושלים מחריף, ורבני השכונה החליטו לפנות לעזרתו של ראש העיר

שכונת רמות. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90
שכונת רמות. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

פולמוס יום הפורים בשכונת רמות בירושלים - האם לחגוג בי"ד או בט"ו, בעקבות מחלוקת שפרצה בשנים האחרונות, מביאה למכתב של רבני רמות הספרדים המבקשים מראש העיר ניר ברקת לספח את השכונה לשאר חלקי העיר, ואז יחגגו את פורים דמופקפים בט"ו ללא ספק.

במכתב מפרטים הרבנים - "אנו החתומים מטה, רבני שכונת רמות רבתי, פונים בזאת לכבודו לפעול למען חיבור שכונת רמות לשאר חלקי העיר ירושלים לצורך קביעת יום הפורים ביום ט"ו אדר גם לקהילות הספרדיות, וזאת ע"פ פסקי מרן הראשל"צ הגר"ע יוסף זצוק"ל בהתאם להנחיות שהשאיר והנחה בחייו את רבני רמות".

"כיום המצב הוא שהקהילות האשכנזיות חוגגים ביום ט"ו אדר, ואילו הקהילות הספרדיות חגגו עד לשנה האחרונה ביום י"ד דבר שגרם לפילוג ולמחלוקת מיותרת. נודה לך מאוד אם תרתם לנושא זה ועל ידי כך תהיה ירושלים רבתי מאוחדת כשאיפתך בהנהגת העיר".

על המכתב חתומית שורת רבנים בינהם רבי אהרן בוטבול, רבי דן בן משה, רבי שלום חזן, רבי אורי בנון, רבי מאיר ארביב, רבי גד יזדי, רבי אבישי טהרני, ועוד. העתק מהמכתב נשלח אף לראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, הפוסק ששכונת רמות יחגגו בט"ו, וחולק בכך על רבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, הפוסק כי יש לחגוג את פורים בי"ד באדר.
פורים ברמות פורים דמוקפין מחלוקת הראש'לצים ספרדים ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד