ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פרנקפורט בחרה רב - בחב"ד מתנגדים

פרנקפורט בחרה ברב אביחי אפל, ובקהילת חב"ד המקומית זועמים: "לא ייתכן שפשרן יישב על כיסא הפני יהושע"

הרב אביחי אפל
הרב אביחי אפל

מינוי במחלוקת: הרב אביחי אפל מונה לכהן כרבה של העיר, בה מתגוררים אלפי יהודים, הנחשבת לאחת מהערים הגדולות באירופה. שליח חב"ד המקומי זועם.

הרב אפל, המכהן בשנים האחרונות כרב דורטמונד, הוא בוגר מוסדות הציונות הדתית והוסמך לרבנות במכון אפרת. בשנים האחרונות היה מעורב מאד בחיים הפוליטיים של היהדות במדינה, ואף נבחר ליו"ר ועידת הרבנים האורתודוכסיים של גרמניה, תפקיד המקנה סמכויות פוליטיות רבות על חיי היהודים במדינה.

הרב אפל זכה לפופולריות רבה, מקובל על כל החוגים ואנשי קהילת פרנקפורט ביקשו למנות אותו כרב לצד רב העיר הזמני, הרב חיים שושן.

בשבועות האחרונים חלה התקדמות משמעותית, והרב הגיע לסיכומים עם נציגי הקהילה על תחילת כהונתו בעוד מספר חודשים.

אלא שההכתרה של הרב צפויה להיתקל בקשיים לא מועטים מקרב גורמים בעלי עוצמה בקהילה. קהילת חב"ד בעיר הודיעה כי היא מתנגדת למינוי. "המינוי שלו צפוי לעורר תסיסה מיותרת בעיר, ולהחריף מחלוקות שכבר ירדו מזמן מסדר היום", הם טוענים.

ברבנות העיר פרנקפורט כיהנו מצוקי ארץ - הפני יהושע, בעל ההפלאה, רבי נתן אדלר ועוד. בעיר מתגוררים היום כ-8000 יהודים.

לטענת חב"ד במקום כהונתו הקודמת הותיר הרב אפל אדמה חרוכה, לאחר שניהל מלחמות עם קהילת חב"ד ועם שליחי 'בני עקיבא', שהגיעו לעשות פעילות קירוב בעיר.

אותם גורמים מזהירים כי פרנקפורט, המשמשת כמרכז ירידים בין לאומי, והמוני יהודים שומרי תורה ומצוות פוקדים אותה במהלך השנה לצורך עסקיהם, תתפצל לשתיים - והקהילה החרדית תיאלץ להקים מערכת כשרות חליפית שאנשים חרדים יוכלו לסמוך עליה לאחר מינויו של הרב אפל, שרבים יתקשו לסמוך על כשרותו.

מנגד, מקורביו של הרב אפל דוחים את הטענות ואומרים כי המינוי נעשה פה אחד, ומקורן של הטענות בצרות עין.
פרנקפורט הרב אביחי אפל קהילה התפצלות הקהילה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד