כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

משטרת ישראל מעריכה שביקור ג'ו ביידן היווה טריגר לפיגועים

משטרת ישראל מעריכה שביקור סגן הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן, היווה טריגר לפיגועים • כל המחבלים - שב"חים

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90

גל הפיגועים: "לא מן הנמנע כי ביקור של סגן הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן, היווה טריגר כללי לאירועי הטרור היום", אומרים במשטרה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס התייעצות בטחונית בעקבות הפיגועים שאירעו היום. בדיון ישתתפו שהב"ט, השר לבט"פ, מפכ"ל המשטרה ונציגים של צה"ל והשב"כ.

לאחר הפיגועים שהתרחשו היום בפתח תקווה, ירושלים ותל אביב קיימו השר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך הערכת מצב בהשתתפות סגל המשטרה הבכיר.

מניתוח ארבעת פיגועי היום אמרו במשטרה כי "לא מזוהה קשר בין האירועים השונים ומדובר במפגעים בודדים, כמאפיין את פיגועי גל הטרור".

עוד הוסיפו, כי בשבועות האחרונים ישנה רמה קבועה של התרעות בנוגע לחשדות לפיגועים המטופלות סיכולית בשוטף על ידי גורמי הביטחון, עם זאת, לא היו התרעות קונקרטיות לגבי הפיגועים היום.

"לא מן הנמנע, כי ביקור של סגן הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן, היווה טריגר כללי לאירועים ספציפיים אלו והמשטרה תתייחס לכך בהיערכות האופרטיבית שלה, מעבר לאבטחת הביקור עצמו".

לאור הפיגועים שהתרחשו היום, המשטרה תתגבר את כוחותיה ברחבי הארץ ומבקשת את הציבור להמשיך ולגלות עירנות, לדווח מיד על אירועים חריגים ולהמשיך בשגרת החיים.

כל המחבלים שביצעו את הפיגועים היום הם שוהים בלתי חוקיים, קבעה המשטרה. המשטרה שמרכזת מאמץ נרחב מול שב"חים בשבועות האחרונים קוראת לכלל הציבור, להקפיד על החוק ולא לאפשר לאף אדם שאינו נושא אישור רשמי, לשהות בישראל שלא כחוק. במשטרה מבהירים כי יחמירו מאד עם מעסיקים, מלינים ומסיעים של שב"חים.

יום אחד; ארבעה פיגועים. הרוג, 3 פצועים קשה, 6 פצועים בינוני ו-3 קל. ארבעת המחבלים חוסלו
הבוקר בשעה 10:48 לערך, המחבלת פדווה אבו טיר (51) מנסה לדקור את אנשי כוחות הביטחון ברחוב הגיא פינת השלשלת בעיר העתיקה בירושלים, נורתה ונהרגה. לא היו נפגעים נוספים.

בשעות אחר הצהרים בשעה 16:28 לערך, המחבל אלרחם רדאר (17) תושב זאוויה בשומרון רץ אחר החרדי יונתן עזריאן (40) שנכנס לחנות משקאות בפתח תקווה, דוקר אותו בראשו. הפצוע מתעשת, תופס את הסכין ודוקר את המחבל למוות.

ארבעים דקות לאחר מכן בשעה 17:06, המחבל פואד אלתם (21) תושב ג'ודירה, בצפון מערב ירושלים, מבצע ירי באמצעות נשק מסוג קרל גוסטב לעבר שוטר ברחוב סאלח אלדין פינת סולימאן בירושלים ופוצע אותו באורח קשה. המחבל נמלט, ובדרך מבצע ירי לעבר שוטר נוסף ופוצע אותו באורח בינוני. המחבל נורה ונהרג.

כעבור כשעה וחצי, בשעה 18:23, המחבל בשאר מצאלחה (21) תושב חג'ה בשומרון, תוקף מספר עוברי אורח בנמל יפו ופוצע אותם. המחבל נמלט ודוקר בזירה נוספת מספר אזרחים, נורה ונהרג. אחד עשר בני אדם נפגעו; תייר כבן 29 נהרג, שלושה נפצעו קשה, ארבעה נפצעו בינוני ו-3 באורח קל.

מאז תחילת גל הטרור הנוכחי שהחל בראש השנה, נהרגו 34 בני אדם הי"ד, ו-338 נפצעו. מהצד השני, אצל הפלסטינים ספרו עד כה כ-193 מחבלים שנהרגו.
סגן הנשיא ]פיגוע טרור תל אביב פתח תקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד