ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

מהר"א מסאטמר תוקף גם את 'דגל התורה' וגם את אנשי 'הפלג הירושלמי'

האדמו"ר מהר"א מסאטמר תקף הן את 'דגל התורה והן את 'הפלג הירושלמי': "שניהם מתחברים לכנסת המינים"

האדמו"ר מסאטמר
האדמו"ר מסאטמר

האדמו"ר מהר"א מסאטמר המבקר בישראל תקף הערב (ג'), בחריפות בשמחת הבר מצווה לנכדו, את 'דגל התורה' ו'הפלג הירושלמי' ביחד.

בתחילת דבריו דיבר נגד צה"ל: "יש חוב על מנהיגי ישראל בארץ ישראל לגלות דעתם מה זה הצבא ומה זה אומר ללכת לצבא. תודה לקב"ה, היהדות החרדית, שלא הולכת לבחירות, אין לה חלק בכל זה, גם לא בהפקרת נפשות ישראל לצבא.



"יש עוד נקודה" אמר האדמו"ר. "יש לנו טענות גדולות על ההסכם, עם כל זה לא נכנס ולא נתערב במחלוקות והנהגות בדגל התורה. לנו יש דרך אחרת, וזה לא מעניין אותנו מי מנהיג של דגל, אין לנו חלק במחלוקת, בסודם אל תבוא נפשי. אנחנו הולכים בדרך אבותינו, והם בדרך אחרת לגמרי. מתחברים לכנסת המינים, וזה יסוד המחלוקת. הן מקבלים נציג, הולכים כן לבחור, לא מקבלים נציג, לא הולכים לבחור. אלו לא שותפים בשבילנו. יש לנו דרך אחרת לגמרי".

לסיום דיבר על המצב הקשה והפיגועים "יעזור ה', צריך שמירה גדולה בארץ ישראל, כל יום. כלל ישראל בכל העולם מצטער כשמתרחש אסון בישראל. כלל ישראל מתפלל על שלום ירושלים ועל שלום בני ישראל בכלל. מאוד כואב לנו כשיש קורבנות. יחד עם זאת, נאמר ברור נגד ההתגרות באומות, ונגד ההתנחלות למיניהם, שגורם צרות ושנאה לבני ישראל לא רק כאן, אלא בכל העולם".

האדמו"ר תקף חזיתית את הפלג הירושלמי המגובה על ידי אחיו האדמו"ר מהרי"י מסאטמר שבביקור הבזק שערך בארץ לפני חודש, חילק מיליוני שקלים למוסדות שאינם מקבלים כסף מהמדינה.

האדמו"ר מבקר בארץ לרגל שמחת נישואי בן אחיינו הרה"צ רבי חיים צבי מייזליש, ולרגל שמחת הבר מצווה לנכדו ונכד האדמו"ר מדושינסקיא, בשבת הקרובה ישבות האדמו"ר עם חסידיו במירון.
סאטמר דגל התורה הפלג הירושלמי ביקור בארץ דושינסקיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד