כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

סוכלו שני פיגועי דקירה בשומרון

מחבלת שחדרה עם סכין לישוב קדומים נעצרה בטרם ביצעה את זממה; מחבל בן 17 שניסה לדקור חייל נורה ונהרג

סוכלו שני פיגועי דקירה בשומרון
חטיבת דובר המשטרה

שני פיגועי דקירה סוכלו בשומרון הבוקר (ד').

מחבלת עם סכין עלתה לשכונת מצפה ישי בקדומים, זוהתה על ידי מצלמה והוקפץ אליה רבש"ץ שעצר אותה ליד דלת אחד הבתים.

מעט מוקדם יותר סוכל פיגוע דקירה נוסף: במחסום זמני שהוקם בשל התראות מתחת לגשר עזוייה על כביש 5 בכניסה לא-זוויה, מחבל ניסה לדקור חייל, נורה על ירי הכוח ונוטרל, אין נפגעים מכוחות הביטחון.

המחבל, סמי אחמד איסמעיל, בן 17 תושב כפר סלפית, נהרג במקום.



חננאל דורני, ראש המועצה של קדומים התייחס לאירוע ואמר כי "העירנות של צוות הבטחון בקדומים מנעה אסון כבד כשעצרו מחבלת עם סכין בסמוך לבתי התושבים". חננאל הוסיף כי "אסור לנו להתרגל שהטרור משתולל ברחובות ישראל והופך להיות חלק משגרת יומנו. המערכת המדינית צריכה לצאת מהקיבעון ומאוזלת היד ולפעול בצורה תקיפה להחזרת ההרתעה ולחימה בטרור".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון שוחח עם מח"ט אפרים אלוף משנה רועי שטרית ושיבח את פעילות החיילים במקום. "אנחנו גאים בחיילי צה"ל". אולם מתח ביקורת על קובעי המדיניות: "יש להגביר את ההרתעה. ברור לנו שברמה המערכתית אין מדיניות ברורה לחיסול הטרור והפרצות נשארות אותן פרצות. אם היום נכנסו שבח"ים אז מערכת הבטחון מדברת על שבח"ים למשך יממה והנושא נשכח. אם יש חדירה לישוב. מדברים במשך יממה על הגנה על ישובים ושוב הנושא נשכח. אין מדיניות ברורה ובצורה הזו צר לי לומר שלא נראה שהפיגועים ייפסקו בזמן הקרוב. תושבי השומרון ומדינת ישראל כולה, חזקים אך אנחנו מצפים לטיפול אמיתי בפרצות הקיימות".

צילום: אגף בטחון מוא"ז שומרון










פיגוע דקירה מחבל בן 17 חדירה בקדומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד