ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

4 שנים לפרשת היריקה, שר הפנים: "לא אחלק את בית שמש"

שר הפנים ויו"ר ש"ס ערך סיור בעיר המעורבת יחד עם ראש העיר משה אבוטבול, והצהיר ל'בחדרי חרדים': "לא אחלק את בית שמש" • האם הוא סבור שהעיר מהווה פתרון למצוקת הדיור במגזר? • ומה בכוונתו לדרוש עבור הוזלת מחירי הדירות?

דרעי בבית שמש. צילום: יעקב כהן
דרעי בבית שמש. צילום: יעקב כהן



אתמול (ג) ערך שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי ביקור רשמי בעיר בית שמש, כאורחו של ראש העיר משה אבוטבול. בסיור נטלו חלק בכירי העיריה בניהם סגר״ע שמואל גרינברג, סגר״ע מאיר בלעיש, משה מונטג, ישעיהו ארנרייך, יגאל חדד, מרדכי דירינפלד, אברהם פרנקל ועוד. כמו כן נטלו חלק מנכ״ל רשת החינוך בני יוסף חיים ביטון ומנכ״ל אל המעיין משה אילוז.

את הסיור פתח השר בשכונת רמת בית שמש ג׳ הנמצאת השלבי בניה מואצים. משם יצאה הפמליה למושב זנוח, לישיבה מיוחדת לנערים מתחזקים שע״י ארגון ׳ובנה׳ של הרבנית קאפח. בהמשך ביקר השר במוסדות החינוך בעיר, במבנה החדש של ת״ת אור לציון וכן במבנים החדשים של ת״ת יקירי ירושלים בעיר. השר סייר גם בבית הספר לבנות אהל שרה בניהולו של הרב אמיר קריספל, וכן בת״ת תורה לשמה בניהולו של הרב אברהם טולדאנו. כמו כן ביקר במוסדות הקירוב ׳למען אחי׳ בניהולו של הרב שמעון גבאי ובמוסדות משכנותיך וקריית חינוך בעיר. בסיום הביקור, העניק ראש העיר משה אבוטבול את אות יקיר העיר לשר הפנים אריה דרעי.

במהלך הביקור שוחח דרעי עם 'בחדרי חרדים' בראיון מיוחד על העיר ועל מצוקת הבניה למגזר החרדי בכללותה.

תן לנו התרשמות מהסיור שהיה לך בבית שמש?

"זה לא הביקור הראשון שלי בבית שמש. זכיתי להכריז על בית שמש כעיר לפני עשרים וכמה שנים כשזה היה מקום קטן ומוזנך ולא היו חרדים פה. אני שמח לראות את ההתפתחות האדירה. אני עוד כשר הפנים וכהמנכ"ל המשרד בסיבוב הקודם הרחבתי את הגבולות של בית שמש ואני שמש לראות את בית שמש מתפתחת והולכת וצומחת מעבר למה שצפיתי.

"ראיתי את ההתפתחות אבל זה מעלה הרבה קשיים. עיר שמתפתחת בקצב אדיר צריך לדאוג לה למקורות הכנסה, לתעשיה ומסחר ומוסדות חינוך. חסר כאן קרוב לאלף כיתות, יש בעיות של כבישים, של תקציב, יש אוכלוסיה חלשה ואין מקורות הכנסה. אבל מצד שני זה אחר הפתרונות עבור הציבר החרדי לגור כאן וצריך לדאוג לכל הדברים שחסרים".



הסרת הלוט של קרית חזון עובדיה בעיר זה הפיתרון למצוקת הדיור? האם אתה מרוצה מקצב הבניה עבור החרדים?

"שמחתי מאוד שהייתה לי הזכות להסיר את הלוט של קריה על שם מרן שכל כך אהב את העיר. הפתרונות לדיור כאן יקרים מידי. הייתי על כך אצל שר האוצר והשיכון. לא יכול להיות שהמדינה מטילה את העלויות של הפיתוח הכללי על זוג צעיר. מדובר על 300 אלף שקל שמטילים בנוסף. אני דורש שהמדינה תיקח את זה על עצמה ותוריד את מחירי הדיור שזה יהיה בפחות ממיליון שקל לדירה בבית שמש".

האם אתה רוצה לראות גם בערים אחרות ראש עיר מטעם ש"ס, כמו שיש בבית שמש?

"יש כאן ראש עיר טוב. יש כאן אוכלוסיה חרדית לצד חילונית, משהו שאין לראשי ערים אחרים. אני רוצה לשבח את ראש העיר שלמרות כל הקשיים הוא מצליח לנהל אותה. אני רואה אשכנזים וספרדים, חסידים וחילונים - כולם אוהבים אותו. אין סיבה להחליף נוסחה שמנצחת. כמי שהכריז על העיר כעיר אני לא אחלק את בית שמש. אני אעשה כל מאמץ לאחד אותה".























































































בית שמש אריה דרעי בחדרי חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד