י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מקורבי דרעי: "לא לבזות את הרב לאו"

ועדת האיתור התכנסה ובחרה את מועמדיה לתפקיד מנכ"ל הרבנות הבא, כאשר סמנכ"ל משרד הדתות בעדיפות ראשונה

הרבנים הראשיים. צילום: פלאש 90
הרבנים הראשיים. צילום: פלאש 90

הסכסוך על מינוי מנכ"ל לרבנות עולה מדרגה: היום (ד) התכנסה ועדת האיתור לתפקיד, המונה 5 חברים, כאשר שניים מהם נציגי משרד הדתות, שניים נציגי נציבות המדינה ואחד הוא נציג הרבנות, ובחרה שני מועמדים לתפקיד.

לפי החלטת ועדת האיתור, סמנכ"ל משרד הדתות משה דגן הוא המועמד המועדף, ואילו יו"ר המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי הוא בעדיפות שניה, במידה ומינוי דגן ייכשל.

בעקבות ההחלטה, אותה הוביל יו"ר ש"ס אריה דרעי, פרץ עימות בין הרב הראשי הגר"ד לאו שהסתייע בידי יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, ובין דרעי שזכה לגיבוי הראשל"צ הגר"י יוסף.

מלשכת הרב לאו נמסר בעניין מינוי מנכ"ל הרבנות: "כל מועמד, ראוי ככל שיהיה, צריך להתמנות בתיאום והסכמה בין הרבנים הראשיים, ולא במחטף חד צדדי. אין כאן עניין אישי כנגד מועמדותו של משה דגן או מועמד אחר, אלא עיקרון מובן וברור שהיה מוסכם עד עתה גם על הראשון לציון, מינוי מנכ"ל לרבנות הראשית צריך להיעשות בתיאום מלא בין שני הרבנים".

בין השאר, ‏גורמים ברבנות הראשית המזוהים עם הרב לאו, שיגרו הערה איום לדרעי: "מי שלא התחשב וספר את הרב במינוי מנכ"ל לרבנות, לא יוכל לספור אותו במינוי דיינים".

מנגד, מקורבי השר דרעי לא נשארו חייבים והם אמרו הערב: ״כולנו מכבדים את הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, ומבקשים מכל הגורמים בסביבתו ושלא בסביבתו להפסיק לבזותו. ועדת האיתור היא שתבחר את מנכ״ל הרבנות הראשית וכדאי שכולם יאפשרו את הליך המינוי התקין. שאף אחד לא יהלך אימים״.
הרב לאו הרב יוסף מנכל רבנות רבנות ראשית הרבנים הראשיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד