ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

החינוך העצמאי מקפיא קשר עם המחוז החרדי

פרסום ראשון ב'בחדרי': בעקבות הוראת הגראי"ל שטיינמן, שיגר מנכ"ל החינוך העצמאי מכתב לכל מנהלי המוסדות

לייזר סורוצקין עם יעקב אשר. צילום: שוקי לרר
לייזר סורוצקין עם יעקב אשר. צילום: שוקי לרר

המאבק במחוז החרדי עולה שלב: יו"ר החינוך העצמאי, אליעזר סורוצקין, שיגר היום (ד) מכתב למנהלי המוסדות של החינוך העצמאי, כי על פי הוראת גדולי ישראל אין להשתתף במפגשים של משרד החינוך.

"בימים אלו פורסמה דעתו הברורה של מרן ראש הישיבה הגראיל שטיינמן בדבר עצמאות החינוך החרדי הטהור. דברים אשר הובאו במכתבם של הגאונים הגדולים רבי משה הלל הירש ראש ישיבת סלבודקה ורבי יגאל רוזן ראש ישיבת אור ישראל.

"הוראת מרן רה"י צוטטה במכתב 'שלא לשתף פעולה בשופו"א עם מפקחי משרד החינוך כולל המפקחים החרדים'. לאור פרסום הדברים נתבקשנו על ידי ראשי הישיבות לשוב ולפרסם את חוזר המנכ"ל מיום ט"ז בטבת תשע"ו אשר כלל הנחיות על פי דעת מרן רה"י שליט"א.

"נתבקשנו לחדד את הדברים שנית ולהבהירם.

א. הפיקוח הפדגוגי בבית הספר לרבות השתלמויות יעשה אך ורק על ידי החינוך העצמאי. פיקוח משרד החינוך יעשה אך ורק בתחומי בקרה ומינהל כבימים עברו.

ב.כל הוראות והנחיות החוזר תקפות גם לגבי הכשרת יועצות.

"לאור האמור ועד להנחיה חדשה תוקפא פעילות הכשרת יועצות במסגרת 'מיתווה', 'מליאה', 'מפגשי עמיתים' ו'קורסי בחירה' ואין להשתתף בהכשרות השונות ליועצות".

המכתב מסיים: "היום בצהריים אמור להתקיים בבני ברק מפגש מיתווה.יש לידע את כלל היועצות באופן ברורכי על םי הנחית הנהלת החינוך העצמאי בהוראת מרנן ורבנן גודלי ישראל. אין להשתתף במפגש זה ודומים לו יד להנחיה אחרת מטען החינוך העצמאי"



המחוז החרדי מכתב לייזר סורוצקין מוסדות הכשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד