י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ח"כ יאיר לפיד ממשיך במסע ההתקרבות לציבור החרדי

ח"כ יאיר לפיד מבטיח להלחם בשביל זקן החיילים, לא יודע עדיין איך יבקר אצל גואטה ולא מבין מה הבעייה במחוז החרדי

יאיר לפיד. צילום: בחדרי חרדים
יאיר לפיד. צילום: בחדרי חרדים

יש עתיד? ח"כ יאיר לפיד ממשיך במסע ההתקרבות למגזר החרדי. בראיון לדודי שוומנפלד ויקי אדמקר ב'קול ברמה' היום (ה'), הצהיר כי הינו מתנגד לאסור על חייל חרדי לגדל זקן. ואמר "אני אלחם אם אי פעם תהיה הוראה בצה"ל על גילוח זקנים, לא תהיה תקנה כזו במדינה של העם היהודי, אין דבר כזה שיכפו על חייל חרדי לגלח את זקנו".

על המקרה בו חייל חרדי נשלח לכלא בשל זקנו אמר לפיד: "תביאו לי את המקרה ואני אלך לצבא לעזור לו. התקנה הזו לא נועדה נגד חרדים אלא נגד חילונים שניצלו את העובדה שיש חרדים בצבא כדי לפטור את עצמם מחובת הגילוח".

לפיד התייחס למתווה הכותל ואמר "צריך להגיע למתווה ולעבוד עליו עם החרדים ביחד. כמו שעבדו. מי שבנה את המתווה הוא אביחי מנדלבליט שהוא איש דתי, שחשב שאנחנו צריכים להגיע לפשרה כי בסוף החיים הם כאלה שבסוף צריך למצוא פשרות שאף אחד לא יהיה מאה אחוז מאושר".

לפיד התייחס למחוז החרדי ואמר: "לא הקמנו מחוז במשרד החינוך שבו יכפו על חרדים להפסיק להיות חרדים חלילה. הכי טוב כמובן זה בהסכמה אבל מדינות צריכות לפעמים לעשות החלטות. יש חובות בסיסיות שיש לכולם".

עוד הוסיף, "מעולם לא החלפתי מילה עם ליצמן מה שמוכיח את האבסורד שאז דיברו שאני וליצמן תכננו פוטש על נתניהו. רק היום אנשים מבינים איזה דבר מגוחך זה. אני לא חושב שזה נכון שאישי ציבור יירדו לפסים אישיים".

לפיד התייחס להזמנה של גואטה מש"ס לשבת: "תהיה קצת בעיה להגיע ולחזור. יגאל עצמו הזמין אותי לסעודת שבת ולא נכנסנו לפרטים איך מגיעים ואיך חוזרים. אני לא עושה את עצמי. אני לא שומר מצוות. אני לא רוצה להביך אותו בינתיים על ענייני חוטא ומחטיא. הוא איש נחמד ובטוח שיש לו משפחה שאשמח לפגוש".
מפלגה יאיר לפיד חבר כנסת מחוז חרדי יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד