כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פרוש לא חוזר בו: "כן, לכלבים"

סגן השר מאיר פרוש לועדת האתיקה בכנסת: "רק אם 'נשות הכותל' אוכלות כשר, אחזור בי"

פרוש. צילום: יונתן זינדל
פרוש. צילום: יונתן זינדל

בעקבות הגשת הקובלנה לועדת האתיקה נגד סגן שר החינוך מאיר פרוש, בשל דבריו נגד נשות הכותל, הסביר אתמול (ד') פרוש במכתב ליו"ר הוועדה, כי על רקע מעשי החילול של הקבוצה הרפורמית, הוא בחר לצטט רש"י המדבר בחריפות נגד הפוגעים בליבת היהדות.

"אני מבקש להסביר את תפקידו של נציג יהדות התורה בנאומים מסוג זה", פתח הרב פרוש את מכתבו.

"בנאומי, הקראתי את הפסוק בפרשת משפטים, הפרשה של אותו השבוע, "ואנשי קודש תהיון לי ובשר בשדה טרפה לא תאכלו, לכלב תשליכון אותו.

"רש"י מסביר ואומר דברים ברורים: "ואנשי קודש תהיון לי, אם אתם קדושים ופרושים משיקוצי נבילות וטריפות הרי אתם שלי", דהיינו של הקב"ה, "ואם לאו אינכם שלי", ואם לא, אתם לא של הקב"ה, אם כן, מה עושים עם בשר טריפה שאסור לאכול, אומרת התורה, "לכלב תשליכון אותו".

"מאחר שלא שמעתי שנשות הכותל מתנזרות ממאכלים שאינם כשרים ומבשר שאינו כשר, הרי שהתורה ורש"י הקדוש פסקו את פסוקן.

"אך בוודאי שאם הן תקפדנה על שמירת כשרות, ויוצהר כי אינן אוכלות פיגולים וטריפות, אז אתנצל בפניהן. איני חושב שיש מקום לבוא בטענות על רש"י או דבריו הקדושים, המקובלים מזה מאות שנים בכל העם היהודי".

פרוש המשיך ואמר כי "בכדי לשבר את האוזן, דומה הדבר לאדם שאינו משתייך לעם היהודי ויטען שאסור לומר בכנסת את הפסוק, "אתה בחרתנו מעל העמים, אהבת אותנו ורצית בנו ורוממתנו מכל הלשונות", בטענה שמדובר בדברי הסתה ואפליה. אני בן העם היהודי ואני גאה בכך, אין דבר יותר לגיטימי ומכובד בעיני, מאשר לצטט את דברי רש"י הקדוש בנאום מעל בימת הכנסת".

כזכור, במסגרת דיוני מליאת הכנסת בהצעות אי האמון, התייחס סגן שר החינוך לנשות הכותל ואמר: "את הקבוצה הזאת שמו בקצה המחנה, ליד שער האשפות, שם בפינה הנידחת, שם המקום שלכם. לכלב תשליכון אותו".

בתגובה הוגשה לוועדת האתיקה של הכנסת, קובלנה נגד סגן השר בשל דבריו.
פרוש נבלות נשות הכותל רפורמים כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד