כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ביום ראשון: ועדת שרים תדון בחוק חוסם נגד בג"צ המקוואות

בעקבות לחץ הרבנים • יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ מוזס חושף בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי הנציגים החרדים ייפגשו עם היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט על מנת להציע את החוק כהצעה ממשלתית, ובכך לעקור את פסיקת בג"צ המקוואות בעד הזרם הרפורמי

ישיבת הממשלה, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
ישיבת הממשלה, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

בעקבות מכתב האיום של 'יהדות התורה' - ועדת השרים לעניני חקיקה תדון ביום ראשון הקרוב בהצעת החוק עוקף בג"צ שיזם ח"כ משה גפני, בעקבות פסיקת בג"צ המאפשרת לרפורמים לטבול במקוואות לצרכי גיור.

את הדברים אומר יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ מנחם אליעזר מוזס, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. לפי מוזס, "שוחחתי עם השר יריב לוין בעקבות המכתב ששלחנו חברי הכנסת, ובו הדרישות לקדם ארבע נושאים החשובים למגזר החרדי עליהם סוכם בהסכם הקואליציוני.

"סיכמנו להביא את החוק של המקוואות ביום ראשון לועדת שרים, אך סוכם כי באותו היום תתקיים ישיבה עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט, כדי לסכם כי החוק, יחד עם החוק למניעת התערבות בחינוך החרדי, יוצע כהצעת חוק ממשלתית".

כזכור, ביום שני השבוע שיגרו חברי הכנסת של 'יהדות התורה' מכתב לשר יריב לוין וליו"ר הקואליציה צחי הנגבי, ובו ארבע דרישות לקדם עד לסיום מושב החורף, כשהם מצהירים שלולי יקודמו הדרישות, הם יראו בכך הפרה של ההסכם הקואליציוני.

במכתב דרשו הח"כים לקדם את חוק המקוואות בנושא הרפורמים, חוק החינוך למניעת התערבות בחינוך החרדי, אבטחת הכנסה לאברכים וחוק להעדפה מתקנת עבור המגזר החרדי.

יצויין כי לחברי הכנסת החרדים דחוף לקדם את הנושאים הללו, בעקבות בקשת מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' לקבל עדכון על קידום הנושאים האלו.
ח''כ מוזס סכנת הרפורמים הכותל הרפורמי בג''צ המקוואות המחוז החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד