י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מנהל התוכנה באינטל ליזמים החרדים: "היום כבר מתמודדים עם השאלה - האם מותר האדם מהמכונה?"

יזמים, משקיעים מקרנות הון סיכון, ואנשי הייטק וטכנולוגיה השתתפו השבוע ב"דמו די" של תכנית ההאצה (אקסלרטור) "יזם בלב" של המרכז האקדמי לב בירושלים

מנהל התוכנה באינטל ליזמים החרדים: "היום כבר מתמודדים עם השאלה - האם מותר האדם מהמכונה?"

עשרות יזמים, משקיעים מקרנות הון סיכון, משקיעים פרטיים ואנשי הייטק וטכנולוגיה ממגוון חברות במשק השתתפו השבוע ב"דמו די" של תכנית ההאצה (אקסלרטור) "יזם בלב" של המרכז האקדמי לב בירושלים לעידוד יזמות בקרב חרדים.

חממת "יזם בלב" מספקת ליזמים החרדיים את כל הכלים הדרושים על מנת לפתח את הרעיון שלהם ולהבשילו לחברת הזנק. יזמים חרדים הנמצאים באמצע הדרך או אף בתחילתה, זוכים במסגרת החממה לליווי צמוד שלב אחר שלב של מנטורים, יזמים ואנשי עסקים מעולם ההיי-טק. התכנית מגשרת עבור המשתתפים חוסרים במידע, דוגמת היעדר רקע טכנולוגי והשכלה, קשיים חברתיים בשיווק ועוד, כל זאת בסביבת לימודים המותאמת לצרכיו של הציבור החרדי.

מנהל התוכנה של ארגון המיחשוב התפישתי (Perceptual Computing) בחברת אינטל ישי פרנקל, שמשמש גם כחבר בוועדה לתכנון ותקצוב (הות"ת) של המועצה להשכלה גבוהה, אמר באירוע: "החלפתי מספר מילים עם היזמים כאן וראיתי מיזמים יפים ומעניינים מאוד. עיסוק ביזמות זה עולם ומלואו, אנחנו נמצאים היום בנקודת זמן שלא חלמו בעבר שנגיע אליה מבחינת היכולת של מחשבים ואלקטרוניקה ברמות כאלה הקרובות לבינה האנושית. כיום אין ספק שהתחום של מדעי המחשב ישנה את העולם, ואולי נתמודד עם האתגר 'מה מותר האדם מן המכונה'. במרבית המקרים האנשים שמובילים את הסטארט-אפים הם אנשים שנמצאים בעולם מדעי המחשב, אנשים שלמדו הרבה וזה מה שהוביל אותם ליזמות".

פרנקל הוסיף ואמר כי "המרכז האקדמי לב הוא אחד המרכזיים בארץ בקליטת גברים ונשים חרדיים במקצועות ההייטק והטכנולוגיה, בסופו של דבר אין תחליף ללמידה של האנשים. יש יגיעה שכרוכה בלימוד של שנים רבות אבל יש המון הצלחה בהמשך הדרך".

באירוע לקחו חלק אודי בן דור, משנה למנכ"ל 'הרלי - הרשות לפיתוח ירושלים', הלן וקסלר הממונה על תיק ההייטק ב'הרלי', ד"ר סיגל שלח משנה למנכ"ל ג'וינט ישראל ומנכ"לית 'תבת'- חברה השואפת להשפיע על מיליון ישראלים לצאת ממעגל העוני, מוישי פרידמן מנכ״ל קמא-טק, יונתן גולדשטיין נציג 'בוסטון מדיקל' המספקת פתרונות רפואיים מתקדמים ועוד.

מייסד תוכנית "יזם בלב" וסגן נשיא המרכז האקדמי לב סטיוארט הרשקוביץ ציין כי במרכז האקדמי לב לומדים למעלה מ- 1600 חרדים. "אנחנו מבינים את הצרכים ואת הקשיים שיש לציבור החרדי כאשר הם מגיעים לעולם היזמות, ולכן הקמנו את "יזם בלב" כדי לעודד את היזמות ולתת להם את הכלים המתאימים להצליח ובגדול".

במסגרת האירוע חשפו היזמים את הפיתוחים עליהם הם עובדים. בין השאר נחשפו המיזמים הבאים: פטנט להפעלת מערכת קידוד היררכית שבה למשתמש ישנה אפשרות ליצור ולשלוט בקודים בצורה מלאה, מערכת אינטרנטית לניהול קבוצות בעלי עניין משותף עם האפשרות לפנות בצורה מפולחת, ישירה ומדויקת לתת קבוצות עם תוכן רלוונטי, זירה אינטרנטית שמחברת בין ספקי שירות בתחומים שונים לבין הצרכנים ומאפשרת תקשורת ישירה, מהירה ומיידית ביניהם, אפליקציה שמאפשרת למשתמשים לבצע תהליך של תכנון טיול מ-א' ועד ת' בצורה אופטימאלית, תוך ביצוע הזמנות בפועל מספקי שירות שונים (טיסה, לינה, רכב, וכדומה), אפליקציה שמאפשרת לתושבים לדווח, בכל מקום, על מפגעים עירוניים בצורה קלה פשוטה ומהירה, זירה אינטרנטית שמאפשרת למשתמשים להציע עסקאות נדל"ן למשתמשים אחרים. ההשקעות נעשות בצורת שותפות בין משקיעים שמצטרפים להשקעה מסוימת ונדרשים להשקיע עבורה סכום יחסית נמוך ועוד.

בן וינר, מנהל קרן Jumpspeed Ventures שניהל את תכנית 'יזם בלב' אמר: ״שמנו דגש על היזמים. בניגוד לתכניות האצה אחרות תכלית התכנית היא ללמד את המשתתפים מה הם צריכים כדי להרים סטארט-אפ וגם להראות כי יזמים חרדים יכולים לחלום ולשאוף להצלחה בתחום היזמות".
המרכז האקדמי לב יזמי הייטק מכון לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד