י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המאבק נמשך: הוכחות לניתוק המחוז החרדי במשרד החינוך מהמגזר

האם במחוז החרדי עושים 'דווקא'? על פי מסמכי מכרז לתפקיד מפקח מחוז ירושלים שפורסמו - עולה כי לא נדרשת היכרות מעמיקה עם המגזר החרדי • בנוסף, תפקיד רגיש פורסם במכרז רק ב'מקור ראשון' והזוכה המיועדת היא ממוצא דתי לאומי

ילדי חיידר. צילום אילוסטרציה: :יוסי זמיר
ילדי חיידר. צילום אילוסטרציה: :יוסי זמיר

האם המחוז החרדי במשרד החינוך מנסה במוצהר לעורר עליו את חמת המגזר?

לאחר הסערה בתקופה האחרונה והוראותיהם של גדולי ישראל, היה מצופה לכאורה כי במחוז יחפשו אנשי מקצוע הקשורים למגזר החרדי לתפקידי פיקוח, אולם מפרטי מכרז שהתפרסם לאחרונה עולה תמונה שונה לחלוטין.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במכרז שפורסם לפני שבוע וחצי בלבד, לתפקיד מפקח במחוז החרדי בירושלים, לא מופיעה ולו דרישה אחת המעידה על זיהוי המפקח המיועד כחרדי או למצער כמבין היטב בנושאי חינוך חרדי.

לעומת זאת, מופיעים בדרישות המשרה תנאים מוזרים בעליל, כמו "בעל עמדה חיובית לערכי החברה והתרבות של ישראל ושל התרבות הכללית", או "כושר ניהול משא ומתן" ו"ידיעת שפה זרה כדי קריאת ספרות מקצועית".

עם זאת, מופיעות בתנאי המכרז גם שורות כלליות הדורשות היכרות של המפקח המועמד עם המגזר עליו יפקח, אך מבלי להתמקד בפרטי הידע הנדרש וברקע האישי המתאים, כגון שנות לימוד במוסד חרדי או עבודה במוסד כזה.

בנוסף, לאחר התלונות הרבות של מנהלי המוסדות על התערבות בתכני הלימוד במוסדות החינוך החרדי על ידי מפקחי המחוז החרדי - מתברר כי מי שצפויה להיכנס לתפקיד האחראית על הטיולים במחוז החרדי, משוייכת למגזר הדתי לאומי בכלל, וממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' היא זו שזכתה במכרז.

לדברי גורמים המכירים את הנושא, "מדובר בתפקיד רגיש עבור המגזר החרדי שאמור לקבוע את התכנים של משרד החינוך עבור המוסדות החרדים בטיולים של התלמידים. בשנה האחרונה הוקם במחוז החרדי אגף חברה ונוער שאמור לטפל גם בנושא הזה".

לדברי הגורמים, קיימת התנגדות גדולה לשיתוף פעולה מצד איגוד הסמינרים והת"תים, כאשר שני הגופים לא מוכנים לקבל הוראות ותכתיבים כלל וכלל בנושא התכנים בטיולים מהמחוז החרדי. אך בחינוך העצמאי מסכימים לשתף פעולה עם האגף - בתנאי שהתכנים יהיו מותאמים למגזר החרדי ויעברו את הפיקוח שלהם. החשש הוא שהאגף ינסה להעביר מסרים ציוניים שאינם רוח היהדוח החרדית נוחה מהם.

לטענתם, במכרז שנעשה במחוז החרדי לתפקיד הרגיש הנ"ל, לא פורסם על כך דבר בעיתונות החרדית שהייתה אמורה להיות הבמה הטבעית לפרסום כזה, אלא באתר משרד החינוך ורק בעיתון מקור ראשון המשתייך למגזר הדתי לאומי.
המחוז החרדי מפקח משרד החינוך מכרז גדולי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד