כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

בית המשפט נגד שבת סאטמר במירון

צו בית משפט אוסר את השימוש באהלי הענק שהקימה החסידות במירון, אולם המועצה בחרה שלא לממש את הצו ולהגישו למשטרה

חלק מהמתחם שהוכשר
חלק מהמתחם שהוכשר

בית משפט השלום בצפת חתם על צו לפיו ייאסר השימוש באהלי הענק שנבנו עבור חסידי סאטמר במירון. הבקשה הוגשה על ידי הועדה מקומית לתכנון ובנייה מרום גליל.

בחסידות הקימו אוהלי ענק לטובת אלפי החסידים בסמוך לציון - שם ישהו בשבת הקרובה בראשות האדמו"ר מהר"א מסאטמר לשבת התאחדות ושבע ברכות לבן הרה"צ רבי חיים צבי מייזליש ראש ישיבת סאטמר.

התפילות יתקיימו באוהל ענק שהוקם ממרפסת הכהנים לכיוון הוואדי, והטישים ייערכו באוהל ענק שהוקם בחניון המוכר כחניון מקומות ואתרים.

בחצר שזיפרון הוקם אוהל לסעודות לבני חו"ל, ואילו חסידי סאטמר בישראל יאכלו את סעודות השבת באוהל שהוקם במה שמוכר כשטח של צדקת הרשב"י בל"ג בעומר.

שיאו של המסע צפוי להיות במוצאי שבת - אז יתקיים מעמד ההדלקה בשטח המוכר כשטח תולדות אהרן.

"בוצעו בישוב מירון עבודות בנייה ועבודת הכנה לשימוש כדלקמן: הקמת 2 מבנים עם קונסטרוקציית ברזל וקירות מבנייה קלה בשטח של כ-700 מ"ר כ"א, ויציעי מתכת ובמות וכן הנחת מכולות ללא היתר וללא אישור הוועדה", כתבה עורכת הדין אסנת שחם, וביקשה מבית המשפט להורות "להימנע מכל שימוש במקרקעין שאינו תואם את ייעוד הקעקע ו/או שימוש במקרקעין ללא היתר לרבות איכלוס".

מיכאל בריח, מפקח מטעם הועדה מקומית לתכנון ובנייה מרום גליל העיד בפני בית המשפט כי מאז 26/02/2016 הוקמו שני מבנים עם קונסטרוקציית ברזל וקירות מבנייה קלה בגודל של כ-700 מטר מרובע כל אחד, בנוסף יציעי מתכת (פרנצ'עס) ובמות, וכן 5 מכולות - ללא שום היתר.

השופט דניאל קירס שהדבר הובא בפניו שלשום, חתם על הבקשה וכתב "ניתן בזה צו כמבוקש".

יעקב מילר מבמה ברמה, מי שאחראי על הבנייה, אומר ל'בחדרי חרדים' כי "זה צו ישן, הוא יצא בעקבות מערכות הביוב". עוד הוא מוסיף, כי מאז כבר הגיעו הצדדים להסכמה "2 דקות אחרי שיצא הצו, הגענו להבנות והוא כבר לא קיים".

ואכן, ל'בחדרי חרדים' נודע כי הבקשה של המועצה האזורית מרום גליל מבית המשפט לא הייתה להורות ישירות למשטרה על הצו, ובשל כך במועצה אמורים לפנות בעצמם עם צו בית המשפט למשטרה, אלא שעד כה הם לא הגישו את הצו וככל הנראה השבת תתקיים כמתוכנן.
סאטמר צו בית משפט מועצה מקומית משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד