כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

דאעש ביצע תקיפה כימית בעיראק

אירועי שבת: שרת המשפטים הודיעה כי אין בפניה בקשת חנינה עבור הנשיא לשעבר משה קצב • מטוס התרסק בסוריה

דאעש ביצע תקיפה כימית בעיראק

הולך רגל כבן 15 נפגע בליל שבת בסמוך לשעה 22:25 מרכב בכביש דרך עכו בקרית ביאליק. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהוזעק טיפל בנפגע ופינה אותו במצב בינוני עד קשה לבית החולים רמב"ם כשהוא סובל מחבלת ראש ושברים בגפיים תחתונות.

בבית המעצר קישון חש בליל שבת עצור ברע. העצור פונה ע"י אמבולנס כשהוא בהכרה לבית החולים רמב"ם בחיפה, אולם בדרך התדרדר מצבו ובבית חולים לאחר ניסיונות החייאה נקבע מותו, ככל הנראה על רקע אירוע לב. העצור, בן 40 תושב חיפה, נעצר לפני כחודש בגין עבירות נגד משפט והיה מוכר כבעל רקע רפואי. הודעה נמסרה למשפחתו ובשב"ס יוקם וח"ק כמקובל.

בצהרי שבת ברחוב נחום גוטמן בבאר שבע פרצה שריפה בבית בקומה 5 מתוך 8 קומות. צוותי כיבוי מתחנת ב"ש פעלו לכיבוי השריפה. 15 דיירים אשר הסתגרו בדירות חולצו.

בפעילות אכיפה כנגד עברייני תנועה שבוצעה באזור ת"א עצרו אתמול השוטרים צעיר שבבדיקת הינשוף התקבלה אצלו תוצאה של מעל 1000 מ"ג - כמעט פי 5 מהמותר. עוד התברר כי בזמן הקצר בו הצעיר מחזיק ברישיון נהיגה הוא הספיק להיתפס מספר פעמים כשהוא נוהג בגילופין וכן כשנהג בפסילה. קצין התנועה של מרחב יפתח שלל במקום את רישיונו של הצעיר ורכבו נגרר.

בעקבות פרסום בסופ"ש האחרון, שרת המשפטים מבהירה כי לא מונחת בפניה בקשת חנינה מטעמו של קצב וככלל, היא אינה דנה בבקשות חנינה כאשר אסיר עומד לידון בפני ועדת שחרורים, וכאשר פתוחה בפניו אפשרות לניכוי שליש מעונשו על פי דין.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שיגר אמש (ו') מכתב למועצת הביטחון של האו"ם, בדרישה להגיב באופן חד נגד ההפרות הבוטות של הסכם הגרעין עם איראן. פנייתו של השגריר דנון באה בעקבות ניסויי הטילים הבליסטיים שערכה השבוע איראן ואשר מהווים הפרה בוטה של החלטה 2231 של מועצת הביטחון- החלטה אשר אימצה את הסכם הגרעין ואוסרת על שיגור טילים המסוגלים לשאת ראש נפץ גרעיני.

בצהרי שבת בשעה 12:33 נמסר למד"א מרחב שרון על גבר שהתמוטט במהלך פעילות ספורטיבית בחוף סירונית בנתניה. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה וכאשר חזר הדופק פינו לבי"ח לניאדו גבר כבן 40 במצב קשה.

חדשות חוץ:
שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר כי טורקיה ממשיכה להפגיז את הכוחות הכורדים במחז חלב שבצפון סוריה. עוד אמר כי נרשמו עשר הפרות של הפסקת האש בסוריה במהלך היממה האחרונה.

שישה מטפסי הרים נהרגו במפולת שלגים שהתרחשה בהרי האלפים בצפון איטליה, סמוך לגבול עם אוסטריה. השישה היו חלק מקבוצה של עשרה מטיילים ששהו בגובה של 3,300 מטרים.

צפון קוריאה הכריזה שצבאה מוכן למתקפת מנע נגד דרום קוריאה, בתגובה לתרגיל צבאי שערכה דרום קוריאה באזור עם ארצות הברית. ביום שני איימה פיונגיאנג להשתמש בנשק גרעין נגד שכנתה מדרום.

מטוס קרב מיג 21 של המשטר הסורי התרסק באזור חמאה שבמרכז המדינה. טרם ידועה סיבת התרסקותו, גורמי אופוזיציה טענו כי הם אחראים להפלת המטוס.

גורמים בעיראק מסרו כי 600 בני אדם נפגעו היום בשתי תקיפות כימיות שביצע דאעש באזור העיר הצפונית כירכוכ. בנוסף, נמסר כי בתקיפות נהרגה ילדה בת 3, וכי מאות תושבים נסו מהאזור.

ארגון העיתונאים העולמי קרא לאו"ם לפתוח בחקירה נגד ישראל בעקבות פשיטת צה"ל בסופ"ש על משרדי ערוץ 'פלסטין אל-יום' המזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי. נשיא הארגון ג'ים בומליה אמר: "לא נסבול סתימת פיות כלפי העיתונות הפלסטינית. הטענה שהערוץ מסית לטרור עוד לא הוכחה".

ארבעה חודשים אחרי מתקפת הטרור המשולבת בפריז, שתי נערות בנות 15 ו-17 חשודות בכך שאיימו ברשת כי הם מתכננות לבצע פיגוע בתיאטרון בעיר. הן הובאו בפני שופט בגין מעורבות פלילית שקשורה לקבוצת טרור. החשודה בת ה-15 נותרה במעצר, ובת ה-17 נמצאת תחת השגחת בית הדין.

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק"א ורשת 'קבוצת העיתונאים רוטרניק'
סיכום אירועי השבת דאעש מתקפה כימית איילת שקד משה קצב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד