ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

העיתונאי בן דרור ימיני תוקף: "ש"ס הייתה ונשארה מתכון בטוח להשארת המזרחים מאחור"

העיתונאי בן דרור ימיני במתקפה חריפה על מפלגת ש"ס, טוען כי היא שותפה לדיכוי הנשים ומשווה אותה לעולם המוסלמי • גורם בכיר בש"ס בתגובה: "מדובר בבורות ובחוסר הבנה של בן דרור ימיני לגבי מעמדה הנעלה והמכובד של האשה בחברה החרדית"

דרעי. צילום: מרים אלסטר פלאש 90
דרעי. צילום: מרים אלסטר פלאש 90

מקומם: בן דרור ימיני, עיתונאי מוכר ובעל טור בידיעות אחרונות, משווה בין ש"ס לתנועות מוסלמיות קיצוניות, וטוען כי ש"ס מדכאת נשים, ומשום כך מותירה את המזרחים מאחור.

את הדברים כתב בן ימיני בטורו במוסף שבת של ידיעות אחרונות. ימיני מצביע על קשר, לדבריו, בין התקדמות החברה האנושית לזכויות הנשים במדינות המפותחות.

לדברי ימיני, "ככל שחברה פטריאכלית (נשענת על גברים א.י) יותר, כך היא מפגרת יותר". לראיה הוא מביא את ההינדים בבריטניה שקידמו את זכויות הנשים, ובכך השיגו יתרון על המוסלמים במדינה, על אף שהיגרו אליה באותן שנים.

"כך שמעמד האישה הוא לא רק תלוי מדינה, הוא בעיקר תלוי תרבות וקהילה", מוסיף ימיני, "דיכוי נשים הוא הסיבה המרכזית לפיגור של העולם המוסלמי, לא קולוניאליזם או אימפריאליזם. מי שלא משחרר את האישה, אף פעם לא יהיה משוחרר". ימיני אף משווה בין מצבם של הערבים הנוצרים והמוסלמים בארץ בשל כך.

אבל אם לא מספיק הטיעון השנוי במחלוקת, בוחר ימיני להפנות את החיצים ולהשוות את דיכוי הנשים בעולם המוסלמי, גם למפלגת ש"ס בישראל, שלדבריו אשמה בנחשלות של בוחריה המזרחים, בגלל יחסה לנשים.

"זה לא נכון רק למוסלמים, זה נכון גם לחזרה לאחור של ש"ס. היא הייתה ונשארה מתכון בטוח להשארת המזרחים מאחור. לתשומת לב הפמניסטיות - קשה להאמין, אבל יש כאלה - שתומכות בש"ס בראש חוצות".

פעיל מזרחי מוכר אומר ל'בחדרי חרדים': "כואב לקרוא את הדברים החמורים, חסרי הביסוס והיומרניים, דווקא מפי עיתונאי שהתפרסם בצעירותו כשהיה בין הפעילים המזרחים הבולטים, ואף השתתף בהגשת בג"צ נגד הערוץ הראשון, שעסק במחאה על הדרת ההיסטוריה המזרחית והספרדית מסדרת "עמוד האש" שעסקה בתולדות העליה הציונית. בג"צ שלא זכה להצלחה בסופו של דבר".

בכירים בתנועת ש״ס אמרו בתגובה לדבריו של ימיני: ״מדובר בבורות ובחוסר הבנה של בן דרור ימיני לגבי מעמדה הנעלה והמכובד של האשה בחברה החרדית. למשל, הגברת יפה דרעי, רעייתו של יו״ר התנועה השר אריה דרעי, שמדי שנה מסייעת למאות נשים בערי הפריפריה לסיים תארים מכובדים ולעבוד במקומות עבודה מכובדים ומתגמלים, היא ההוכחה לחיזוק נשים והעצמתן״.
בן דרור ימיני שס נחשלות נשים פמיניסטיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד