כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מחלוקת בקואליציה: החוק נגד הרפורמים על הפרק

מבחן ראשון במאבק נגד סכנת הרפורמים - לאחר הוראת מועצת גדולי התורה, והצהרות הח"כים מיהדות התורה וש"ס, יובא לדיון החוק שנועד לבטל את הפסיקה • המכשול: בכולנו ובבית היהודי מסתייגים

מחלוקת בקואליציה: החוק נגד הרפורמים על הפרק
יונתן זינדל פלאש 90

המבחן החרדי במאבק ברפורמים - היום (א') צפוי לעלות לוועדת שרים לחקיקה חוק המקוואות של ח"כ משה גפני עליו חתומים חברי הכנסת של יהדות התורה, ש"ס והבית היהודי.

על פי החוק טבילה במקוואות ציבוריים תעשה רק על פי הנחיות הרבנות הראשית לישראל, ולא כפי שבג"צ קבע, מה שמאפשר גם לרפורמים לערוך את טקסי הטבילה.

למרות התנגדות גורמים במפלגות כולנו ובבית היהודי, המסתייגים מנוסח החוק המוצע כעת. כאשר ב'כולנו' קיימת גם התנגדות לחוק עקב הפגיעה בפסיקת בג"צ, מה שמעורר התנגדות במפלגה שכזכור התנגדה בעבר לחוקים עוקפי בג"צ, ולחוקים שיחלישו את כוח בית המשפט העליון, הוחלט בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה להעלות את החוק להצבעה בוועדה.

כזכור, בג"צ קבע לאחרונה כי גם לרפורמים תהיה אפשרות לערוך טבילה לגרים במקוואות, בניגוד לדעתה של הרבנות הראשית לישראל. בעקבות הפסיקה יזם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני חוק עוקף בג"צ שיחזיר את הכוח לידי הרבנות הראשית, בניגוד להחלטת בג"צ.

במפלגות החרדיות דורשים לקדם את החוק במהירות עד לסוף מושב החורף של הכנסת, בעוד מספר שבועות. חברי הכנסת של אגודת ישראל לוחצים אף הם בעקבות הוראת 'מועצת גדולי התורה' של 'אגודת ישראל' להביא תשובות בישיבה הקרובה בנושא המאבק ברפורמים.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן מתנגד לנוסח החוק של ח"כ גפני, בטענה כי הוא מהווה פגיעה בנשות ישראל, ודורש שינויים בנוסח החוק המוצע.

ח"כ רחל עזריה מכולנו, יו"ר השדולה ליהדות ישראלית המתנגדת לנוסח החוק, אמרה כי "חוק המקוואות כפי שמובא יאפשר שליטה קיצונית של הרבנות על חייהן של נשים בישראל. ופגיעה כזו בנשים היא בלתי מידתית ובלתי נסבלת ומהווה חציית קו אדום ביחסי דת ומדינה".

הידיעה עודכנה בשעה 13:46
בגצ המקוואות חוק עוקף בגץ סכנת הרפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד