כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הרבי מנדבורנה: כל אבא ידאג שבבית לא יהיו מכשירים פסולים

אמש נאם האדמו"ר על סכנת הסמארטפונים, ביקש לתרום לספר התורה ופצח יחד עם חסידיו בריקוד "אין קצבה לשנותיך"

האדמו"ר מנדבורנה כותב אות בספר תורה
האדמו"ר מנדבורנה כותב אות בספר תורה

האדמו"ר מנדבורנה נשא דברים אתמול (מוצאי שבת) במעמד הכנסת ספר תורה שנכנס לבית המדרש הגדול בקריה בבני ברק, בהשתתפות מאות חסידים.

האדמו"ר דיבר על כך שהיצר הרע מכניס לאנשים דברים רעים. ומבלבל את האנשים ומכניס דברים גשמיים, ומכניס להם לראש שזה גם טוב ומקרר אותם עד שיורדים לתהום.

"כאן ההזדמנות להודיע ברבים", אמר הרבי "בגלל שיש הרבה תורה בעולם היצר הרע מכניס כל מיני רוחות רעות מהרחוב, אם זה השפה הרחובית, אם זה הכלים הפסולים, אם זה כל מיני דברים שאנשים שיש להם ולא מרגישים שזה איסור, וזה מוריד את הרוח ה' שכל אחד רוצה, וחס ושלום מי שלוקח את הכלים האסורים (הסמארטפונים מ.ו.) שגורם לקרע של יסודות הדת מהבית שלו".

האדמו"ר זעק - "צריך לפחד מזה מכניסים כלים טמאים שהם נגד הקדושה, זה מכשיל אנשים, זה מוציא אנשים מהתורה, ומעול מלכות שמים, ורק מכוח התורה אנחנו יכולים להמנע מזה. השכינה לא מסתובבת איפה שיש כאלה מכשירים, שהרי חז"ל אמרו "כל ישראל ערבים זה לזה", צריך להרבות בלימוד התורה. ושילמדו תורה אז יבינו שצריכים להוקיע את הרע מקרבנו. וכל אב בית ידאג שבמשפחה שלו לא יסתובבו עם כאלו מכשירים שהרסו בתים רבים בישראל".

לסיום דיבר האדמו"ר ואמר "בגלל שהשבוע חל היארציט הרביעי של אביו האדמו"ר בעל ה'באר יעקב' זיע"א, אני רוצה שכל הקהל יקחו שותפות בכתיבת ספר תורה לע"נ הרבי זצ"ל, שזה יעשה הרבה נחת רוח לרבינו זצ"ל , ושהתתפות בס"ת יהיה שווה לכל נפש, וביום היארצייט השבוע יחלו בכתיבת אותיות לס"ת.

"המטרה היא להגביר חביבות לתורה ולהכניס קדושה לכל בית ובית, וזה יוציא את כוח הטומאה וכל אחד יהיה דבוק בתורה ומצוות‏. ואם ישאר כסף מכתיבת ס"ת, זה ילך לתיקון הספרים הישנים שנמצאים בבית המדרש. ובעז"ה זה יכנס ביום ההילולא החמישי ז' אדר תשע"ז ברוב עם הדרת מלך להיכל בית המדרש הגדול".‏

שיאו של המעמד היה שאלפי חסידים השתתפו בריקוד האדמו"ר בהיכל בית המדרש, האדמו"ר סחף את הציבור בריקוד בשיר 'אין קצבה לשנותיך', הנהוג לשורר בימים הנוראים.
נדבורנה ספר תורה הכלים הפסולים יצר הרע טומאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד