כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

האם השרה שקד תחון את הנשיא לשעבר קצב?

במידה וועדת השחרורים תחליט לקצוב את עונשו, יצא הנשיא לשעבר משערי הכלא בסוף החודש הבא • ומה יקרה אם לא?

הנשיא לשעבר קצב, צילום: פלאש90
הנשיא לשעבר קצב, צילום: פלאש90

האם נשיא המדינה לשעבר ישתחרר מהכלא? בעוד כשבועיים צפוי הנשיא לשעבר משה קצב לעמוד לפני ועדת השחרורים מהכלא, לאחר שהוא מרצה מאסר משנת 2011. בעקבות הדיבורים על שחרורו המוקדם מהכלא, נמתחת ביקורת חריפה מצד חברי כנסת.

קצב צפוי לבקש בעוד כשבועיים ניקוי שליש מעונשו מועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר, זאת בשל התנהגות טובה. בפני הועדה מונחת ההתלבטות האם לנקות שליש מעונשו, על אף שלא הביע חרטה על מעשיו. אם בקשתו של הנשיא לשעבר קצב תתקבל, הוא צפוי להשתחרר בסוף חודש אפריל, זאת לאחר ארבע וחצי שנים מאחורי סורג ובריח.

במידה והועדה תתנגד לשחרורו של קצב, תעבור סמכות הענקת החנינה לידי נשיא המדינה רובי ריבלין, ושרת המשפטים איילת שקד. בסוף השבוע פורסם בחדשות 10 כי השרה שקד שוקלת להיענות לבקשת הנשיא לשעבר, ולהעניק חנינה למשה קצב.

ממשרד המשפטים נמסר אמש, מוצאי שבת, בתגובה כי "בעקבות הפרסום בסוף השבוע האחרון, שרת המשפטים מבהירה כי לא מונחת בפניה בקשת חנינה מטעמו של קצב וככלל, היא אינה דנה בבקשות חנינה כאשר אסיר עומד לידון בפני ועדת שחרורים, וכאשר פתוחה בפניו אפשרות לניכוי שליש מעונשו על פי דין".

ח״כ מרב מיכאלי הגיבה על הדיווח לפיו שרת המשפטים תומכת בחנינה לקצב, ואמרה כי ״כדאי להזכיר לנוגעים בדבר שהנשיא לשעבר מעולם לא לקח אחריות ולא הביע חרטה על המעשים האיומים שבהם הורשע, תנאי שבלעדיו לא יכולה להיות חנינה. אנחנו לא ניתן לזה לקרות".
משה קצב שרת המשפטים שקד חנינה לנשיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד