י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סערת הזריקות: ראב"ד 'העדה החרדית' הגיע למשחטה לחקור מקרוב

ראב"ד 'העדה' הגר"מ שטרנבוך ביקר במפעל 'גלאט עוף' כדי לבדוק את הנושא הסבוך של החשש לטרפות שהתעורר • וגם: בעקבות החשש, משפחה מבני ברק הזמינה אירוע ללא עופות

סערת הזריקות: ראב"ד 'העדה החרדית' הגיע למשחטה לחקור מקרוב

סערת הזריקות בעופות של העדה החרדית הביאה את הראב״ד הגר״מ שטרנבוך לסייר היום (א) במפעל ״גלאט עוף״ בעטרות - שם עקב מקרוב אחר תהליך שחיטת העופות, בדיקת הסכינים, בדיקות העוף אחר השחיטה והמליחה.

בביקור נכחו גם רבי לייבל וויס, ראש רבני ועד הכשרות של הבד״צ, רבי בן-ציון באייער ורבי חיים יוסף בלוי בנו של הגרי״י בלוי זצ"ל - המכהנים כרבני המשחטה.

הראב״ד הגיע כשבידו חוברת ובה מרוכזות הטענות שהועלו כנגד שיטת ההזרקה של הבד״צ. הוא ביקש מרבני המשחטה תשובות לכל אחת מהטענות כשהוא מקשה, חוקר ודורש. הרבנים לא הסתפקו בהסברים והביאו מספר עופות בכדי להדגים באופן מוחשי כיצד מתבצעות הבדיקות המחמירות של המשגיחים שתפקידם למנוע חשש ולו קל שבקלים של פגיעה בצומת הגידים.



ראש מערך הבודקים הרב יוסף גלבר הציג בפני הראב״ד את העוף לפני המליחה שאז ניתן להבחין כי אותם סימנים שנטען כי הם פוגעים בגידים מופיעים רק על גבי קרום העוף בלבד ולא פוגעים בבשר. לצד זה הדגים הרב גלבר את שלמותם של כל 16 הגידים ואת חוות דעתו המקצועית של הווטרינר המומחה ד״ר פרלמן הקובע שאין כל נזק לגיד כתוצאה מהזריקה.

את ביקורו חתם הראב״ד בשבחים לצוותי המשגיחים ורבני המשחטה והתייחס לשחיטת הבד״צ באומרו ש״אין יותר מעולה מזה״. הוא ציין את נסיונם הרב של צוותי הכשרות והוסיף ש״כל ירא שמים יכול לסמוך עליהם וראוי לו שיקפיד לאכול משחיטת הבד״צ״

עם זאת, מתברר כי הסערה עדיין לא שכחה ול'בחדרי חרדים' נודע כי משפחה מבני ברק שהזמינה אירוע לעוד כמה שבועות - הודיעה לאולם בבני ברק שבהשגחת הבד"ץ כי כל האירוע יהיה בתפריט דגים או פרווה בעקבות החשש לטרפות.







הזריקות בעופות העדה החרדית הרב ברוך שטרנבוך משחטה גלאט עוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד