י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

העביר 1,500 דולר למימון אחיו בדאעש

הוגש כתב אישום נגד מחמוד פאיז סעדי, תושב נצרת שתמך כלכלית באחיו שהתגייס להילחם בשורות דאעש

העביר 1,500 דולר למימון אחיו בדאעש

תושב נצרת הואשם בהעברת כספים לאחיו בסוריה - שם התגייס לדעאש. כמו כן, החזיק נשק ומסר אותו לקרוביו שהשתמשו בו כדי לירות באדם.

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד מחמוד פאיז סעדי בן 20 מנצרת, בגין עבירה על פי חוק איסור מימון טרור, עבירות בנשק ומתן אמצעי לביצוע פשע.

על פי כתב האישום, במהלך שנת 2015, בשלושה מועדים שונים, העביר הנאשם לאחיו מוסטפא, אשר שהה בסוריה ולחם בשורות דעאש, סכומי כסף של 500$, ובסה"כ 1,500$.

הנאשם העביר את הכסף למוסטפא בהיותו מודע לכך שמוסטפא הוא פעיל טרור בשורות דעאש, וכי הכסף יאפשר למוסטפא להוסיף ולבצע מעשי טרור בשורות הארגון.

"במעשיו המתוארים לעיל עשה הנאשם פעולה ברכוש שיש בה כדי לאפשר, לקדם או לממן ביצוע של מעשה טרור, או לתגמל עבור ביצוע של מעשה טרור" נכתב בכתב האישום.

בנוסף, מואשם סעדי בהחזקת נשק - תת מקלע מסוג "קרלו" השייך לאחיו מוסטפא. במהלך שנת 2014, החזיק מוסטפא שלא כדין את תת המקלע ומחסנית.

הנשק שהוסתר בפתח מזגן הוצא על ידי הנאשם שהעביר אותו לידי קרובי משפחתו עלי ועבד אל קודס סעדיה, זאת ביודעו כי הנשק עלול לשמש לביצוע פשע או להקל על ביצועו.

ביום 26.08.14 השתמשו השניים בנשק לצורך ביצוע ירי בשכנם, מוחמד חוסין, ואף פגעו בברכו וגרמו לו לחבלה חמורה. לאחר הירי, החזירו את הנשק והנאשם השיבו למקום המסתור, שם הוסיף להחזיק בו שלא כדין, עד שהסגירו במהלך חקירתו ביום 24.02.16.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשם את תום ההליכים המשפטיים נגדו.
דאעש טרור נצרת ישראלי כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד