כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

התיעוד שלא ראיתם מסאטמר במירון

'בחדרי חרדים' מגיש: וידאו מהסעודה השלישית, ההבדלה ומעמד ההדלקה ההיסטורי ברחבת תולדות אהרן

מעמד ההדלקה
מעמד ההדלקה

האדמו"ר מהר"א מסאטמר שהה במירון במהלך השבת, וערך הדלקה במוצ"ש.

האדמו"ר נשא דברים קודם מעמד ההדלקה ואמר: "מקום קדוש - קבר רבי שמעון בר יוחאי, לא נוסעים מרוחים בעבירות, השהות כאן אצל רבי שמעון זה מעורר לתשובה, רשב"י רוחץ מעורר ומטהר לבבות נפשות עמך בית ישראל לתשובה. זו הבחינה של רשב"י, לכן מדליקים מדורה, להראות שרבי שמעון מאיר מחמם ומדליק אש בלבותיהם של בני ישראל.

"כתוב בפסוק ככל דבר אשר יבוא באש, הבעירו באש. יש אש גדולה, היצר הרע נקרא אש, בכוח זה שמציתים מדורה גדולה, אש, במקום קדוש זה, עם האש הזו שורפים את אש היצר הרע שנמצא בלב כל אחד".

האדמו"ר המשיך ואמר "כתוב אלה פקודי המשכן, בעוונתיהן של ישראל, בית המקדש נחרב, יהודים מפוזרים בגלות, בכל העולם, יש אש, חשכת הגלות (קריאות הצלה, הצלה נשמעות והאדמו"ר מפסיק א.פ.), אשר צפנתי ליראיך בכוח הצדיקים, רבי שמעון בר יוחאי".



האדמו"ר פרץ בבכי ובירך את הקהל: "הקב"ה יעזור שכל אחד יוכל לגדל ילדיו בלי עגמת נפש, חזקו ואמצו כל בית ישראל, נתחזק בכוחו של התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי, אשר עומד ומבקש על כל הנאספים פה, ולכל היהודים בעולם, להבעיר האש קודש בדור הזה, דור קשה עם ניסיונות קשים".

הרבי הוסיף: "מקום זה בו נהוג לקיים 'חלאק'ה', זה המקום להתפלל על הפאות, שהן הסמל היהודי. להתפלל שהצעירים לא ירדו מהדרך ויסירו אותן, ושלא חלילה ינשרו הפאות בעקבות המחלה הארורה".
סאטמר בכיות חלאקה תפילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד