י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

צביקה כהן ל'בחדרי חרדים': "אפעל למניעת הרס הישיבה"

סגר"ע ירושלים צביקה כהן ל'בחדרי חרדים': "אפעל למניעת הרס מבנה הישיבה בבית וגן" • קינג: "מסגדים לא הורסים"

צביקה כהן, צילום: פלאש90
צביקה כהן, צילום: פלאש90

"אני פועל לכך שמבנה הישיבה לא ייהרס", כך הגיב הערב (א), סגן ראש העיר ירושלים צביקה כהן לחשיפת 'בחדרי חרדים', אודות ההחלטה להרוס את מבנה ישיבת 'פני שמואל' בבית וגן.

"פנינו לגורמי המקצוע בעיריית ירושלים בכדי לאשר את הבנייה הזו", סיפר, "אנו עומדים בקשר מולם. אני לא מצפה לרגע אחד שחלילה מישהו יניף את ידו על הישיבה הקדושה ואני מקווה שימצא הדרך לאשר את הקומה הנוספת אשר עד כה לא קיבלה אישור בניה. מתפקידנו לחזק את הישיבה ותלמידיה, נמשיך לטפל בנושא ונבקש שישקלו את הענין פעם נוספת".

חבר מועצת העיר אריה קינג הגיב: "יש לערער לביהמ"ש לעניינים מקומיים ולזמן אותי להעיד על 57 מסגדים שלא הורסים אותם בשל רגישות הדתית שיש בעניין. וכן, אעיד על כ-40,000 יחידות דיור לא חוקיות שמשום מה העירייה (כמעט) ולא אוכפת את החוק נגדם. זו הצעה אמיתית.

"דבר שני: אני מציע לסגן יו"ר הועדה המקומית לקיים דיון עם פקחי הועדה המקומית, עובדי העירייה שאמונים על אכיפת החוק מטעם הועדה המקומית לתכנון ובניה, ולבקש מהם דין וחשבון בעניין האכיפה המשמעותית נגד יהודים ואכיפה חסרת תוחלת מול הערבים".


לפי חשיפת 'בחדרי חרדים', אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, מבנה ישיבת 'פני שמואל' בבית וגן, עומד להיהרס. לפי דברי אחד התללמידים ל'בחדרי חרדים': "במשך שנים רבות העירייה התעלמה מבקשות חוזרות ונשנות של ראש הישיבה ולא נתנה לו הקצאה. הרב נויבירט בנה בניין חוקי בבית וגן על שטח שלו - עם תוספת של קומה, אותה נאלץ להקים ללא אישורים, בשל חוסר במקום עבור הישיבה הקטנה.

העירייה החלה בהליך פיקוח, שכן לטענתה הבנייה החריגה בסך 300 מ"ר, נעשתה שלא כחוק, ואין דרך להכשירה. "מכתבים ופניות מרובות, כולל למנכ"ל העירייה אמנון מרחב, ולמרות שבמכתבים צוין כי מדובר גם בנוער בסיכון ושחלקם הופנו על ידי גורמי הרווחה - לא נענו".

לדברי התלמיד, הבניה המדוברת הייתה לפני כשנה, וצו הריסה קיים ועומד, מזה כמה חודשים. בהתאם למידע שבידי תלמידי הישיבה - הם חוששים כי כבר היום בלילה המשטרה מתכננת להגיע ולהרוס את הקומה הזו.

הבוקר הוגשה לבית המשפט לעניינים מקומיים בקשה באמצעות עו"ד רפי אטינגר לעיכוב ביצוע לפחות עד סוף 'זמן חורף' בישיבה - בעוד כחודש, שמטרתה לנסות ולהגיע לפשרה ולחילופין למצוא פתרון הגיוני עבור מאות הבחורים ולא להשליכם לרחוב בבת אחת בלי הכנה מותאמת.

השופטת תמר נמרודי קיבלה את הבקשה, והעניקה ארכה של ארבעה ימים בו ניתן צו לעיכוב ביצוע ההריסה, אולם עורך הדין מטעם העירייה שכפי הנראה אצה לו הדרך להביא להרס הישיבה בפועל, לא הסכים אף לזה. הוא הגיש בתוך שעתיים התנגדות, ודרש להוציא לפועל את הצו בהקדם האפשרי, בטענה שאין מקום לפשרה בעניין, ובלשונו, "לדחות את הבקשה ולאפשר לבצע את הצו לאלתר".
צביקה כהן עיריית ירושלים ישיבה בית וגן הרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד