כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אייכלר: הנוצרים מקבלים יותר מהחרדים

ח"כ ישראל אייכלר לראש הממשלה ושר החינוך: "לבטל מיד את האפליה נגד ילדי ישראל לטובת הנוצרים במוכש"ר"

אייכלר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אייכלר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המוסדות המוכרים שאינם רשמיים, הפכו לשק החבטות של משרד החינוך. הם אינם ״ממלכתיים״ ולא ברשתות החינוך העצמאי ואל המעיין. לומדים בהם שלושים וחמשה אלף ילדים יהודיים וכמספר דומה בני דתות אחרות נוצרים ומוסלמים. ילדי נכרים בממלכתי, מקבלים תקצוב גדול פי כמה מילדי החרדים. במוכש״ר הרשה לעצמו האוצר ומשרד החינוך לקצץ בבשר החי. להבדיל מילדי החרדים ששותקים, הנוצרים הקימו קול זעקה ושביתות והמדינה נכנעה להם והוסיפה חמישים מיליון ש"ח לילדי נכרים בלבד.

במכתב חריף לראש הממשלה, שרי האוצר והחינוך, והיועץ המשפטי לממשלה טוען ח״כ אייכלר כי מדובר באפליה גזענית. "הגדילה לעשות החלטת הממשלה להוסיף אפליה לטובת מוסדות המוכש"ר הנוצריים ולהקציב להם 50,000,000 ש"ח ולהפלות לרעה את רבבות הילדים היהודים באותה קטגוריה. הם מקוצצים מחד, ומאידך מחוייבים להעלאת שכר מורים ופעילות שאינם משולמים על ידי משרד החינוך.

"מדינה אנטי יהודית, לא היתה מעיזה לעשות אפליה כה בוטה, בין נוצרים ליהודים במוכש"ר עצמו. רק "מדינה יהודית" יכולה להתעמר בילדים לומדי תורה בלי להתבייש להביט במראה של עצמה. אני רוצה להאמין שידך לא היתה במעל הזה ולא קבעת אפליה כה בוטה לרעת ילדי ישראל ולטובת ילדים אחרים באותה קטגוריה", זועם אייכלר.

את מכתבו מסיים הח"כ האגודאי בדרישה: "לכן אני פונה אליך להסיר את החרפה הזאת של האפליה. ייתכן בהחלט שמגיע למוסדות הנוצריים חמישים מיליון ש"ח פיצוי על האפליה לעומת הרשתות הממלכתיות. אבל מדוע ייגרע חלקם שילדי המוכש"ר החרדי לעומת הנוצרי. זה דבר שלא יעלה על הדעת ואקווה שתפעל באוצר המדינה שיתקן את הגזענות והאפליה הנוראה הזו".



אייכלר ילדים חרדים נוצרים תקציב מוכשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד