י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

גפני מקים צוות לרפורמה בחקלאות

לאחר דיון סוער בועדת הכספים, החליט יו"ר הועדה ח"כ משה גפני להקים צוות שיבחן הורדה במחירים שלא תפגע בחקלאים

.
.



בתום דיון סוער במיוחד בעקבות החלטת האוצר להוריד מכסים על תוצרי חקלאות שונים והגדלת מכסות הייבוא, הודיע היום (ב') יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, על הקמת צוות מטעם ועדת הכספים ש"ימליץ לוועדה על מתווה ורפורמה ארוכת טווח בחקלאות, כזו שתאזן בין הצורך להוריד את יוקר המחייה לצרכן ובין הצורך להגן על החקלאים ולהבטיח את עתיד החקלאות בישראל". גפני קצב לצוות 60 יום להגשת המלצות והודיע שבצוות יהיו חברים שני ראשי השדולה החקלאית, חברי הכנסת יצחק וקנין ואיתן ברושי (המחנה הציוני). עוד יהיו חברים בצוות בכיר ברשות המיסים, משנה למנכ"ל משרד החקלאות, סגן ראש אגף התקציבים ונציג החקלאים.

גפני הסביר: "לנגד עינינו כוועדת הכספים, עומדת המטרה של הורדת מחירים שזה האינטרס של כולם וזאת תוך מניעת פגיעה בחקלאים ובמפעלים העוסקים בתוצרי חקלאות שונים. הורדת מכסים זה הדבר הכי קל אך לא הפתרון. זה יפגע בחקלאים ולא יוריד מחירים ולכן נדרשת תכנית מקיפה למציאת פתרון אמיתי שייטיב בפועל עם החקלאים וגם עם 8 מיליון אזרחים".

ח"כ יצחק וקנין קרא "להקים ועדה עם נציגות חברי כנסת וחקלאים" ופנה למנכ"ל משרד החקלאות: "תנועת המושבים בראשות אבו-וילן לא מייצגת אותנו. מהלכיה רק פוגעים בחקלאים. אל תדון איתם אלא איתנו החקלאים ישירות. צריך לטפל בפערי התיווך ותו לא. כולם מרוויחים על גב החקלאים. לשר האוצר יש כוונות טובות והוא רוצה להוריד את יוקר המחיה אך הורדת המכסים לא תביא כל בשורה לצרכן. יש פער עצום בין מחירי התוצרת החקלאית לבין מחירה ברשתות השיווק. גם היבוא לא הוביל להוזלה ומחירי פירות וירקות מיובאים הם גבוהים. תוסיפו את המיסים ומחירי המים על החקלאים ולא נשאר להם דבר".

חברי ועדת הכספים ממפלגתו של שר האוצר, ביקשו להגן על הרפורמה. ח"כ רחל עזריה (כולנו): "יש לנו מחויבות גדולה כלפי החקלאים ולכן עוזרים להם, אבל מחויבים לא פחות ל-8 מיליון אזרחים שמשלמים יותר מדי ומחויבים להורדת יוקר המחיה. השיח עם החקלאים והתעשיינים מתקדם והדברים הולכים לכיוון הנכון. בשבועות האחרונים ישנה ירידה במחירי הבשר ומבצעים בשוק הדגים לקראת הורדת המכסים. עד היום אזרחי ישראל מימנו מכיסם את הסבסוד לחקלאים ועכשיו בא שר האוצר ואומר שהסבסוד לא יהיה על חשבון האזרחים, אלא על חשבון קופת המדינה כפי שנהוג ב-OECD. אין עתיד למדינה ללא צעירים ועל-כן עלינו להוריד את יוקר המחייה ולאפשר לאנשים לסיים את החודש".

ח"כ רועי פולקמן (כולנו): "מדברים על הרפורמה הזו כבר 3 שנים ועל הצורך להוריד מחירים ועכשיו חייבים להתקדם בעניין. הבעיה במונופולים. החקלאות היא נכס והמטרה לטפל במונופולים, כך בהגדלת היבוא של ירקות ודגים קפואים. המאבק שלנו הוא לא בחקלאים אלא במונופולים ובמתווה הפיצוי כל חקלאי יקבל פיצוי. לא ייפגע כאן חקלאי אחד".

יו"ר ועדת הכספים גפני סיכם: "אני מודיע על הקמת צוות שיגיש המלצות לוועדה בתוך 60 יום והחברים בו יהיו: שני ראשי הלובי החקלאי חברי הכנסת וקנין וברושי, משנה למנהל רשות המיסים, ערן יעקב, סמנכ"ל משרד החקלאות, צביקה כהן, סגן ראש אגף התקציבים, אודי אדירי ונציג החקלאים".
גפני חקלאים יישובים פגיעה בהכנסות יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד