כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

דרעי על הכותל: "יש כאן מלחמה על עצם הרחבה האורתודוקסית"

שר הפנים התייחס בישיבת הסיעה השבועית של ש"ס לנושא הבוער של הכותל הרפורמי ולדרישה החדשה של נשות הכותל לאפשר להן להכניס ספרי תורה במהלך השבוע לעזרת הנשים • תוקף את היועהמ"ש בנושא חוק המקוואות: "לא שונה מנישואין וגירושין"

דרעי. צילום: פלאש 90
דרעי. צילום: פלאש 90

המאבק ברפורמים: יו״ר ש"ס השר אריה דרעי התייחס היום (ב) בישיבת הסיעה השבועית בכנסת ואמר כי נשות הכותל דורשות לערוך טקסי בר מצווה בעזרת הנשים הרגילה - עד להכרעת בג"ץ בנושא. לדברי דרעי, "בג"ץ ביקש תגובה מנשות הכותל והן הודיעו שהן מסכימות לתת ארכה של 90 יום, ואף נתנו כמה מועדים מבחינתן, אך התנו זאת בהסכמה לערוך טקס בת מצווה בעזרת הנשים הרגילה".

דרעי המשיך: "כעת מטיחים בנו, שאם היינו חותמים על התקנות שהרחבה מתנהלת על פי הרבנות הראשית זה לא היה קורה. הסוגיה מורכבת ורגישה ויש צדדים לכאן ולכאן, והעניין כעת נמצא בהקפאה. צריך להבין שיש כאן מלחמה על עצם הרחבה האורתודוקסית וזה אתגר שנצטרך לעמוד בו".

שר הפנים התייחס גם לסוגיית חוק המקוואות ואמר: "יש סיכום שחוק המקוואות המכפיף את המקוואות הציבוריות לרבנות הראשית עולה בכנסת. שמעתי שיש כמה שמתנגדים מחשש שזה עלול לפגוע במסורות ספרדיות שהבלניות לא מכירות. סיכמנו שלאחר הקריאה הטרומית נשב ונדאג שלא ייפגעו.

"מאידך", המשיך דרעי, "אני שומע שהחוק נתקל בהתנגדות של היועה״מ לממשלה, בטענה כי הוא אינו ׳חוקתי׳ כביכול. אני מתקשה להבין מה הבדל בין נישואין, גירושין וכשרות המתנהלים בחוק לפי הוראות הרבנות הראשית וזה נחשב חוקתי לבין חוק המקוואות. אני מבין שצפוי מאבק אבל זו עמדתנו"., , , , ,
הכותל הרפורמי נשות הכותל אריה דרעי ישיבת סיעה חוק המקוואות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד