ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

גדולי ישראל בארה"ב מקימים קרן למען ילדי צרפת

הסוכנות לא מאפשרת לנציגים חרדים להשתתף במשימת קליטת יהודי צרפת בארץ, וגדולי ישראל בארה"ב מתגייסים • "גזירת שמד"

ילדי צרפת החרדים, צילום: ישראל ברדוגו
ילדי צרפת החרדים, צילום: ישראל ברדוגו

גדולי ישראל בארה"ב נאבקים על יהדותם של ילדי צרפת: לאחר שנחשף משבר העולים מצרפת, המכוונים על ידי הסוכנות למוסדות חינוך שלא מתאימים לשומרי שבת, החליטו גדולי ישראל בארצות הברית לשלב כוחות ולעשות הכול כדי למנוע את מה שלדברי העסקנים, הוא לא פחות מ"גזירת שמד עבור העולים".

בשבוע האחרון נערכים בערי צרפת ירידים מיוחדים, עבור אלו המתכננים לעלות לארץ ישראל לקראת שנת הלימודים הבאה, שבהם פוגשים נציגי מוסדות שונות מהארץ, המוזמנים לשם על ידי ראשי הסוכנות מארגני היריד.

לאור מצב החירום, נערכות בימים אלו אסיפות חירום בבתי גדולי ישראל בארה"ב המתעסקים למען הצלת הילדים. ביניהם האדמו"רים מסאטמר, סקולען, קאלוב, הגאון רבי דוד פיינשטיין ראש ישיבת 'תפארת ירושלים', והגאון רבי מלכיאל קוטלר, ראש ישיבת 'בית מדרש גבוה'.

במסגרת הדיונים מתגבשת תכנית לייסד "מפעל למען ילדי צרפת", מתרומות אחינו בני ישראל ונדיבים שיתנהל בפיקוח וועד רבנים בארץ, ובמסגרתו ישתפו פעולה כל הארגונים הרלוונטיים למען המטרה הקדושה של הצלת ילדי צרפת.

על פי העסקנים נרשמה השתתפות שיא של יותר מחמשת אלפים ביריד בפריז ביום ראשון. "זה היה מעל ומעבר לכל התחזיות, והביא לידי ביטוי את הפחד הגדול השורר בקרב יהודי צרפת בעקבות התרבות האיסלאמיים הקיצוניים והאנטישמיים בארצות אירופה ובפרט בצרפת", אומר אחד מהם.

לפי עדות משתתפים בירידים בשנים האחרונות, נציגי מוסדות חינוך הרחוקים מן הדת מציגים את עצמם לפני רובם המוכרע של הבאים ליריד השומרים שבת, כאילו המוסדות שלהם מתאימים לשומרי שבת. כל בקשות העסקנים להרשות לנציגים חרדיים להשתתף בירידים המתקיימים בשבוע זה, נדחו ע"י ראשי הסוכנות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשבועות האחרונים קבוצת פעילים ערכו סיור מקיף במוסדות החינוך במקומות ריכוזי העולים הצרפתיים בארץ, וחשפו מציאות מרה של לא פחות ולא יותר גזירת העברה על הדת בהיקף גדול.

מתוך אלפי ילדי צרפת שומרי שבת שעלו לארץ, מאז תחילת גל העלייה ההמונית בעקבות הפיגוע ב'אוצר התורה' בטולוז לפני ארבע שנים, רק מאות נכנסו למוסדות תורניים ונשארו שומרי שבת.

דבר זה העלה את הדחיפות לפעול לפרסום הענין אצל יהודי צרפת, על מנת לסייע להם לעשות הבחירה הנכונה כרצונם הטוב, ובמיוחד להכין המוסדות התורניים עבור העולים הבאים.

הגידול המפתיע במספר המתכננים לעלות לקראת השנה הבאה, עורר דאגה רבה בקרב העסקנים, כי מוסדות התורניים במקומות העולים הצרפתיים בארץ כבר מלאים עד אפס מקום, וחסר הכסף הנדרש עבור המוסדות התורניים ע"י תוספת בנינים או קרוואנים, וכן עבור תוספת מורים ומגשרים מיוחדים לקליטת ילדי צרפת במסגרת המוסדות על צד היותר טוב ברוחניות ובגשמיות.
ילדי צרפת עלייה לארץ מוסדות חינוך גדולי ישראל סוכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד