כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פרסום ראשון • רב הכותל במכתב לשר דוד אזולאי: "הזהרתי כי מתווה הכותל רק יוסיף אש"

לצד המכתב אותו שיגר רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ' לנציגים החרדים, הוא שלח מכתב מיוחד לשר הדתות דוד אזולאי, בו פירט את דרישותיו לגבי הכותל • בנוסף: רב הכותל מסביר מדוע התנגד למתווה מול נשות הכותל מלכתחילה - צפו

רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ', צילום: פלאש90
רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ', צילום: פלאש90

המאבק ברפורמים - לאחר שאתמול (ב') פורסם מכתבו של רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ' לראשי המפלגות החרדיות, בו הוא דורש לחוקק חוק שישמור על הסטטוס קוו בכותל, הגיע לידי 'בחדרי חרדים' מכתב נוסף שכתב רב הכותל, המיועד לשר לשירותי דת דוד אזולאי, הכולל דרישות מפורטות יותר.

במכתב לשר אזולאי מבקש הרב רבינוביץ' כי מנהג המקום בכותל יהיה על פי דין תורה לפי חוק שיפוט בתי הדין הרבניים, שהרבנות הראשית לישראל נוהגת על פיו. הרב מוסיף גם כי יצירת המתווה הייתה בעבור נשות הכותל "הוספת דלק למדורת המחלוקת".

במכתב, המתפרסם ב'בחדרי חרדים' בפרסום ראשון, כותב הרב רבינוביץ' לשר הדתות - "טרם יבש הדיו מעל החלטת הממשלה בעניין הסדרי התפילה ברחבת הכותל המערבי, ונשות הכותל החלו לפעול נגדו. מחד חגגו כביכול, ומאידך רמסו ברגל גסה את המתווה.

"ביום שישי האחרון, ראש חודש אדר ב', שוב הכניסו באופן פרובוקטיבי ספר תורה לרחבת התפילה. מעשיהן של נשות הכותל הוכיח שוב את שטענתי לכל אורך השנים כי פניהן של נשות הכותל למלחמה ולא לשלום. מטרתן אחת היא - לחלל את הקודש ולפגוע ברגשות מתפללים".

הרב רבינוביץ' הוסיף עוד וכתב - "כמי שניצב מול פעולותיהן הפרובוקטיביות של נשות הכותל מזה שנים, הזהרתי לאורך השנים מפני מעשיהן. הבהרתי כי מעולם לא גילו נשות הכותל שמץ של התחשבות במתפללים האחרים בכותל.

"חזרתי והזהרתי כי יצירת המתווה הינה בעבורן הוספת דלקת למדורת המחלוקת, לצערי לא התקבלה דעתי ועתה אנו נצבים מול מציאות מרה זו. בה הצליחו נשות הכותל לקרוע את הכותל המערבי לקרעים, ובה בעת ממשיכות לטעון כולה שלי הן בבית המשפט והן במעשי פרובוקציה".

"לאור זאת אבקש מכם לתקן באופן מידי את תקנות השמירה על המקומות הקדושים באופן ברור ושאינו משתמע לשתי פנים, אודות ההתנהלות ברחבת הכותל המערבי. שבהן יאמר כי מנהג המקום יהא על פי דין תורה, כמשמעותו לפי חוק שיפוט בתי הדין הרבניים, שהרבנות הראשית לישראל נוהגת על פיה. לא יתכן ששלומם ותפילתם של מתפללי הכותל וקדושתו יוחזקו כבני ערובה בידי קבוצה קנאית שהפכה את הפרובוקציה לשליחות. ומי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות", מסיים הרב.



רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ' הכותל הרפורמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד