י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כמו סאטמר: נטורי קרתא נגד 'הפלג'

מתקפה חריפה בקו החדשות של נטורי קרתא: "כל המוסדות שלהם נוטלים כסף מהמדינה, מחפשים מקום בכנסת" • האזינו

הפגנת גיוס משותפת לאנשי הפלג הירושלמי והעדה החרדית בירושלים. צילום: קובי הר צבי
הפגנת גיוס משותפת לאנשי הפלג הירושלמי והעדה החרדית בירושלים. צילום: קובי הר צבי

חיזוק לדברי האדמו"ר מסאטמר על צביעות 'הפלג הירושלמי': לאחר הדברים החריפים שנשא בשבוע שעבר האדמו"ר מסאטמר שביקר בארץ ישראל על צביעותה של הקבוצה המכונה 'הפלג הירושלמי', שלדבריו "נותנים להם נציג הם הולכים לבחירות. אין להם נציג הם לא הולכים לבחירות. הם לא שותפים עבורנו, לנו יש דרך אחרת לגמרי, זה ענין של פוליטיקה, זה לא מלחמה של תורה, לא מלחמת מצוה, מלחמה של מפלגה", מקבל הרבי חיזוק נוסף לדברים.

לגישתו של הרבי מסאטמר מצטרפים כעת גם בקהילת נטורי קרתא, שם העלו לקו הטלפון המזוהה עמם 'קול יראי השם' הודעה מיוחדת המרכזת את שיתופי הפעולה של מפלגת 'עץ' ואנשי הפלג הירושלמי עם 'השלטון הציוני'.

לפי דיווחים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', בעקבות לחצים כבדים שהופעלו - הוסר הדיווח מהקו, עם זאת, הוא מצורף כאן במלואו.

האזינו להקלטה


"עם מפלגת הפלס – העץ, עם משחקי הכאילו מלחמה שהם מנהלים כנגד גזירת השמד של הגיוס, אבל למעשה מי שיש לו מעש שכל בקדקדו, מבין שכל המלחמה שלהם, היא רק מלחמה פוליטית, מוכרחים אנו להבהיר את המצב, ולהראות הביטו וראו לאיזה תהום שאול תחתית יכולים להגיע בשיתוף פעולה עם כאלה פוליטיקאים, וכאלה סוגי אנשים שרוצים רק להגדיל את הכבוד והמפלגה שלהם, וכל המחלוקת שלהם הוא מחלוקת של מי בראש בכל העניינים.

"היהדות החרדית מצויה אמנם במערכה קשה מאוד נגד השלטון הכופר, שרוצים להעביר לשמד את היהדות החרדית, וזה לא מהיום, כי נואצו על ה' ועל משיחו, להחריב את היהדות כמה שהם יכולים, וכל משך ששים ושבע שנות קיומה של המרידה הציונית על ה' ועל תורתו מרגישים את זה כל רגע, פעם זה מתעורר יותר ופעם פחות, ובשנים האחרונות רואים יותר ויותר יהודים שנופלים למלכות השמד, וזהו דבר נורא. אבל היהדות החרדית היהודים היראים שאינם מתייצבים, אסור להם לסמוך על מפלגת העץ או על כל מיני מפלגות, כי כל מלחמתם אינה מלחמה אמיתית וזה רק דבר זמני. אמנם יש להם הרבה בחורים שאינם מתייצבים בלשכת השמד, אבל זה יכול להשתנות כל יום וכל רגע.

"היהדות החרדית מוכרחת להיות עצמאית, וצריכה לנהל את המלחמה בלא צורך להזדקק לעיתונים שלהם ולא למפלגה שלהם ולא לכינוסים שלהם ולא לשום דבר משלהם, כי הם אינם רוצים להיות חלק מהיהדות החרדית, אלא הם רוצים לסחוב ולמשוך את היהדות החרדית אליהם. דהיינו, זה ברור ללא כל ספק, שאם מפלגת יהדות התורה תבוא למפלגת עץ, ותגיד להם אנו נותנים לכם מקום בכנסת המינים, בואו תשבו ונפסיק את המחלוקת עמכם, אין בכך ספק שהם נכנסים מיידית לכנסת המינים, וכל המערכה משתתקת, אין גיוס ואין כלום, כל הבחורים מתייצבים הלאה בלשכת השמד, וזהו. ולכן מוכרחים היהודים היראים לנהל את המערכה בנפרד, ולעשות כח גדול של בחורים יראים, מאות בחורים פרומערס בני היישוב הישן, שאינם מתייצבים בלשכת השמד, בלשכת הגיוס, והם יהיו חוד החנית של המלחמה לה' במסירות נפש. ואכן, העסקנים היראים שהולכים בכיוון הזה ובמטרה הזו, ב"ה הם עוסקים בכל היכולת לאגד את הציבור היראים, ואת הבחורים של היישוב הישן שאינם מתייצבים ואין להם חלק בכל השלטון הכופר".

כאן מונה הנואם את 'חטאי' מפלגת יהדות התורה לדורותיה, תוקף את גדולי ישראל, וממשיך: "אי אפשר לשכוח את התמיכה שהם נתנו לקהילות שהם נתנו לקהילות שפרשו מדרך המסורה. ואסור לשכוח את הפלס מיום היווסדו... כמה חדשים לאחר מכן היה בחירות לכנסת המינים, ואז המנהיג של מפלגת גור יענקל ליצמן שם רשעים ירקב, הבטיח למרן של השע"ח שהוא יהיה הנציג שלו בכנסת המינים, אי אפשר לשכוח איך שהם עבדו אז לבחירות הטמאות ועיתון הפלס היה מרוח עם פרסומת ותעמולה גדולה שכולם ילכו להצביע לג' שילכו לבחירות הטמאות.

"אבל אחרי שהם ראו במשך השנתיים הבאות, שליצמן לא עזר להם כלום, הם התחילו לנהל מערכה שהם צריכים שיהיה להם לבד נציג משלהם, והם רצו להכניס את כרמל למקום השמיני לכנסת המינים, למרות שזה לא היה מקום מובטח, והיו שמועות שהם היו מוכנים גם לקבל את המקום התשיעי. ואז הם היו מוכנים להפוך עולמות כדי שכולם ילכו לבחירות העיקר שכרמל יכנס לכנסת המינים. אבל מפלגת הדגל והמנהיג שלהם, שהם לא רצו לתת להם גם את זה, והתעקשו לא לתת להם גם לא את המקום המסופק הזה, וב"ה נהיה שם מחלוקת גדולה, והרבה לא הלכו שם לבחירות, אבל רוב רובו של הציבור שקוראים לעצמם היום מפלגת בני תורה עץ, הלכו להצביע, חלק לש"ס, חלק לאלי ישי שם רשעים ירקב שפתח את מפלגת יחד, הם הלכו למקומות הללו וסוגיהם.

"והלאה, כל המוסדות המתנהלים ע"י החצר של שערי חסד, נוטלים כסף מהמדינה, למעט מוסד חדש, בי"ס לבנות שהם פתחו בקרית ספר שהם טוענים שהם לא לוקחים כסף מהמדינה, אבל אי אפשר להאמין להם כלום. גם בבני ברק הם פתחו ת"ת חדש, שהם טוענים שהם לא לוקחים כסף מהמדינה, אבל השמועות מספרות שהם רוצים להתחיל לקחת כסף שם.

"אבל בלא זה, אם באמת אכפת להם גזירת השמד גזירת הגיוס, זה שאלה עצומה עבורם, מדוע אין מפריע לכם שתולים את השתי וערב של המדינה הטמאה על אותו בנין בגבעת הישיבה, ובין השונאים ובין המחבלים שתי הקבוצות שרבים שם על חדרים וחדרי שיעורים ועל מקומות בהיכל התפילה וחזנים, בדבר זה אין מחלוקת ביניהם, על זה הם באחדות גמורה, על זה לא נשפכים נחלי חלב, ועל מי כן זורקים מיכלי חלב? על היהודים היראים שבאים למחות על זה, ובשנים הקודמות חטפו מבחורי ישיבת פוניבז' קללות וגידופים על כך שבאו למחות.

"אם באמת מפריע להם גזירת השמד, היכן הם בה' אייר? היכן הם בכל המערכות האחרות של היהדות החרדית? מובן מאליו שאסור להתחבר עמם, צריך לדעת שהמערכה שלהם אין כוונתה לשם שמים, צריך לנהל את המערכה לבד, בלי שום מפלגה, כי לא מרובכם חשק ה'. אסור לשכוח מה שהיה במערכה הגדולה שהיהדות החרדית ניהלה כנגד חפירות הקברים ביפו, והחרימו את חברת אלקטרה הטמאה, הלכו ואספו חתימות מהרבנים שלהם והם שברו מיד את החרם, ותוך שנה הם הוציאו שאין חרם ואין איסור לקנות שם.

"אם משתמשים בהם יוצא מזה קלקולים, ואם ישתמשו אם מפלגת העץ, בבחירות הבאות הם ישתמשו בזה לכנסת המינים, רחמנא ליצלן, איזה שמות שהם עלולים לעולל בכרם בית ישראל. וכלום לא קרה, אם הגיע איזה מישהו מחו"ל ודיבר נגדם, אין זה אומר שצריכים להפוך עולמות ולעשות מהם צדיקים, ואם יש כמה שחולים במחלת העסקנות והחליטו שצריכים ללכת עמם ולהתחבר עמם, רחמנא ליצלן כשהולכים בדרך כזו עקומה זה הורס לגמרי את ההתבדלות, זה שובר לגמרי את כל המלחמה, זה מראה שאין שום חסרון לקחת תקציבים מהמדינה, כי הם אוחזים הלאה בלקחת תקציבים, ואין זה סוד ואין בזה ספק. באותו מקום יש מחלוקת בין המנהיגים של המפלגה שלהם, יש מי שאוחז שמי שלקח כסף עד היום ימשיך לקחת כסף. 

"אין שום ברירה, צריכים להתבדל מהם ולהתרחק מהם, ולנהל את המערכה נקי על טהרת הקודש, לא להתייצב בלשכת השמד, ולא ללכת עמם בשום פנים ואופן. כי ברגע אחד שהם יחליטו שבשביל הפוליטיקה שלהם זה לא חסר לא להתייצב, עכשיו הם צריכים את זה בשביל להיות אופזיציה בשביל מפלגת דגל, והם צריכים לעשות את כל סוגי הדברים שבעולם כדי לשחק ולשבור ומנצלים את כל הכלים ועושים את מה שהם יכולים. אבל ברגע שהם יגיעו לאיזה הסכם של שלום עם מפלגת דגל, וזה יכול לקרות בכל רגע, באותו רגע שמפלגת דגל תראה שיש להם נזקים גדולים כמו שבאמת היה להם, והם יחליטו להתכופף אליהם, באותו רגע, הכל מתפרק, אין שום בעיה להתייצב, וכל התקציבים יתחילו לזרום אליהם, ורחמ"ל מה שעלול לקרות ליהדות החרדית אם היא תתחבר אליהם.

"ולכן צריך לקרוא בקול גדול, סורו נא מעל אהלי האנשים החטאים האלה כי סופם עדי אובד, ורק היראים שם שאינם שייכים למפלגה ורוצים להיות פרום באמת, ולהם יש סיכוי שנפתחו להם העיניים, אבל להתחבר עמם ולהיות חלק מהמפלגה שלהם, רחמנא ליצלן. שהקב"ה יעזור שיפתחו העיניים, ונראה שאין לנו שייכות עם זה, ולנהל את המלחמה במסירות נפש, ונראה במהרה בביטול הגמור של המדינה הציונית והגאולה השלמה".
הקלטה נטורי קרתא הפלס חוגי המחבלים עץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד