י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פרוש למוסדות: הזדרזו לבקש את הסיוע

סגן שר החינוך השיג את השבת הסיוע לתלמידים מיוחדים, וכעת הוא קורא למוסדות להזדרז ולהגיש בקשות

פרוש. צילום: יונתן זינדל פלאש90
פרוש. צילום: יונתן זינדל פלאש90

לאחר שסגן השר פרוש דאג להשבת הסיוע: נותרו יומיים אחרונים להגשת הרשימות לצורך קבלת הסיוע המחודש לתלמידים מיוחדים. משמעות התמיכה היא 17,272 שעות לתלמידים המיוחדים בישיבות הקטנות, שעלותן עשרות מיליוני שקלים.

כפי שפורסם לפני שבועות אחדים, בפעילותו של סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש, יחד עם הנהלת המשרד והאגף לחינוך מיוחד בראשות הגב' אברמזון, הוחזרו שעות השילוב לתלמידים מיוחדים בישיבות הקטנות, כאשר במסגרתן יזכו התלמידים הייחודיים לסיוע חינוכי של אנשי מקצוע במימון משרד החינוך, משמעות התמיכה היא 17,272 שעות לתלמידים המיוחדים בישיבות הקטנות שעלותן כעשרות מיליוני שקלים.

כעת, בעקבות ההתקדמות בנושא, פונה לשכת סגן השר למנהלי המוסדות וראשי הישיבות הקטנות, ומבקש מהם מפאת קוצר הזמן ובכדי לזרז את התהליך - למלא את שמות התלמידים בטבלה עם שם וסמל המוסד עד לתאריך ז' אדר ב' תשע"ו (17/03/16), ולהעביר את הטופס בהקדם האפשרי, כדי לקבל את שעות השילוב המדוברות ולסייע לתלמידים המדרשים לכך.

בשלב זה אושרו שעות לפי סעיף 08, ועוד היד נטויה להמשיך את הפעילות לטובת ילדים אלו. "אנו תקווה שבע"ה נוכל להמשיך לפעול ולסייע ולהוסיף נדבכים לטובת ילדי ישראל", מציין סגן השר.

כזכור, בראשית שנת הכספים 2015, פנו ראשי ישיבות קטנות למשרד החינוך בכדי לבקש שעות עזרה ותמיכה נוספות עבור תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, משרד החינוך בראשותו של שר החינוך לשעבר שי פירון שהרבה להתנכל למגזר החרדי - מנע מהם לקבל את אותן השעות, זאת אף שמדובר בשעות חשובות וקריטיות עבור התלמידים המתקשים.

כפי הידוע, בשעות הללו מעניקים אנשי מקצוע לאותם תלמידים טיפולים פרא – רפואיים, טיפולים ביצירה ובהבעה ועוד כלים שונים שמטרתם לאפשר לתלמיד להמשיך ללמוד במסגרת החינוך הרגיל ולהשתלב בו, כאשר מדובר לא אחת בכלים שהם ההבדל בין לימודים והתפתחות תקינה לבחור הצעיר ובין דעיכתו ונשירתו מהמסגרת הנורמטיבית.

משרד החינוך גם סירב לתת 'מסייעים' שיעזור לתלמידים, כאשר בדרך כלל מדובר באברך שיושב ועוזר לתלמיד המתקשה, כך שיוכל להשתלב באופן מיטבי בסביבת הלימודים. בעזרת הסיוע יכול התלמיד להשתלב חברתית וליטול חלק בכלל הפעילויות במסגרת החינוכית בה הוא לומד. גם העוול הזה תוקן על ידי המשרד, ובהשתדלות סגן השר יחזרו לישיבות שעות 'מסייעים' שיעזרו לתלמידים המתקשים וכמו גם שעות התמיכה והטיפולים השונים.

מיד עם כניסתו של פרוש למשרד החינוך, הוא קיבל פניה דומה מראשי ישיבות שביקשו את עזרתו, לקבל את אותן שעות שילוב להם זכאים אותם תלמידים מיוחדים בישיבות הקטנות, אולם אלה שעוסקים בכך במשרד החינוך, ענו שאותן אלפי שעות שמיועדות לתלמידים במגזר החרדי חולקו לצרכים אחרים, אך הרב פרוש דרש וביקש להבטיח שבשנת הכספים 2015, ישוריינו אותם שעות עבור תלמידי הישיבות הקטנות בעלי הצרכים המיוחדים, ואכן, בחסדי שמים הצליחה המלאכה בידיו, ובשנת הכספים הנוכחית יחזרו הישיבות הקטנות שלהם תלמידים בעלי צרכים מיוחדים לקבל את השעות המיועדות להן.
מאיר פרוש סיוע תלמידים מיוחדים מוסדות חינוך תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד