י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נתונים מדאיגים: ילדים חרדים נפגעים פי 2.5 בתאונות

שיעור ההיפגעות של ילדים חרדים בתאונות דרכים הוא פי 2.5 מהמגזר הכללי • משרד החינוך אינו מתקצב לימודי זהירות בדרכים בחינוך החרדי

נתונים מדאיגים: ילדים חרדים נפגעים פי 2.5 בתאונות

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, קיימה היום (ג) שני דיונים במסגרת השימוע הציבורי לבלימת הקטל בכבישים.

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הציג נתונים בועדה באשר למגזר החרדי שם עולה כי עיקר הנפגעים הם הולכי רגל. מנהל אגף זהירות בדרכים במשרד החינוך , מקס אבירם, אמר כי המשרד לא מתקצב חינוך תעבורתי בחינוך החרדי העצמאי, שאותם הוא לא יכול לתקצב בשל העובדה שאינם לומדים לימודי ליב"ה. היו"ר כבל אמר בתגובה כי "פטור מליב"ה לא פוטר מלימודי זהירות בדרכים".

לפי הנתונים ב-2015 30% מההרוגים היו מהמגזר הערבי בעוד שחלקם באוכלוסייה עומד על 20% וחלקם מקרב הנהגים עומד על 16%.

שיעור ההיפגעות של ילדים חרדים בתאונות דרכים הוא פי 2.5 מהמגזר הכללי.

מנכ"ל משרד התחבורה, אבנר פלור, אמר כי המשרד מצוי בעיצומה של רפורמה במבחני הנהיגה והוראת הנהיגה, ולהכניס יותר תכנים מעשיים לתוכנית הלימודים. הוא הוסיף כי בכוונת המשרד לתקן את התקנות הנוגעות לנהגי אוטובוסים ורכבים כבדים ולחייב אותם בהשתלמות ריענון אחת ל-5 שנים ובחונכות עם קבלת הרישיון.
היו"ר כבל סיכם ואמר כי המצב חמור מאוד ותיקון הכשלים הוא לגמרי בידנו. "כל שלב בחינוך התעבורתי חייב לעבור שינוי מהותי וטלטלה. צריך להתחיל את הטיפול במקומות בהם נגרם הנזק הגדול ביותר, ולשם כך דרושה רשות לאומית לבטיחות בדרכים שתהיה חזקה, לצד משטרה חזקה וממוקדת שתדע לתת מענה לבעיות הקשות", אמר.
משרד התחבורה רפורמה נהגים רכב בטיחות בדרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד