י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

סערה בחב"ד: מאות בחורי ישיבה צפויים לגיוס בכפייה

דרמה בחב"ד: הגאון רבי גדליהו אקסלרוד, מרבני חב"ד יוצא במכתב תחת הכותרת: "ישיבות חב"ד בסכנה" • לדבריו עסקנים ש"אין בהם ריח תורה" הגיעו להסכמה עם צה"ל לגיוס מאות תלמידי ישיבות: "נצא להפגנות להדוף הגזירה"

הרב אקסלרוד
הרב אקסלרוד

דרמה בחב"ד: רב קהילת חב"ד בחיפה, הגאון רבי גדליהו אקסלרוד, יוצא הערב (ג) במכתב חריף נגד הגיוס לצה"ל תחת הכותרת: "ישיבות חב"ד בסכנה"

לטענתו כ-300 תלמיד ישיבות חב"ד ברחבי הארץ נמצאים בסכנת גיוס מיידית בכפייה לצבא. הרב גם תוקף עסקנים בחב"ד וקובע כי אסור לשתף פעולה עם צה"ל וכי אם יהיה צורך על חסידי חב"ד לצאת להפגנות.

בעבר הופעל הסדר בחב"ד עם הצבא, לפיו בחורי ישיבה זכאים לצאת לחו"ל ל'קבוצה' כדי ללמוד שנה ב-770 בארה"ב. כאשר חוק טל בוטל - גם ההסדר הזה בוטל. עם זאת כפי הנראה הושגו הבנות עם הצבא לפיו צה"ל יגייס כל בחור שטס לקבוצה, עם חזרתו, והדבר קומם את רבני חב"ד.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מספר ראשי ישיבות מרכזיות בחב"ד, שוקלים להורות לחסידי חב"ד המשרתי בצה"ל לערוק ולא להתייצב עד להסדרת הנושא בין צה"ל לחסידות חב"ד. יצויין כי חב"ד גם נכללת ביעדי המגזר החרדי מה שמקומם אישים רבים בחסידות חב"ד.

במכתבו מתיייחס הרב אקסלרוד לפרסום על כך ש"עסקנים מסויימים נפגשו עם הצבא והגיעו עמם להסכם בעייתי, שבעקבותיו צפויים לגייס את בחורי 'הקבוצות' ה'תשע"ד ע"ה ועוד ועד רח"ל בכפיה לצבא.

"ידועה דעתו הק' של הרבי שבחורי ישיבה המתגייסים חבצא הרי הוא בבחינת יריק ופוגע עי"כ בבטחון המדינה, בנוסף לכך ידועים הסכנות הרוחניות לבחור ישיבה הנמצא בצבא ואף אחד לא יכול לומר זכיתי לבי.

"על כן מוכרח הדבר של רבני חב"ד וראשי ישיבות חב"ד יתכנסו ויחליטו שבשום פנים ואופן לא יפלו בין בחורי ישיבות חב"ד לשאר כל הישיבות החרדיות ואף בחור 'תמים' לא יגוייס. כמו שלא מגייסים בחורי ישיבות חרדיות מכל המגזרים.

"ואם יהיה צורך בהפגנות יצאו חסידי חב"ד באלפיהם להדוף את הגזרה. שמועות בלתי פוסקות שיש רפיון מצד ראשי הישיבות בנוגע למצוקת התלמידים ומי יודע מהי הסיבה. ובפרט אני מזכיר את תלמידי ישיבות חב"ד בצפת שרובם ככולם במצוקה הנ"ל,ואין שומעים מראשי הישיבות את גאון יעקב הנדרש כאשר סכנה איומה כזו מרחפת מעל תלמידיהם.

"לפיכך הרושם הוא שיש כאן אדישות וריפיון ומי יודע אם לא גרוע מזה. ומכיון שמדובר ביסוד הקיום של הישיבות הגיע הזמן להתנער ולעשות מעשה.

הרב ממשיך ותוקף עסקנים בחב"ד "שריח התורה אין בהם והם מסוכנים וצריך זהירות מהם. אם נחלץ חושים אין ספק בדבר שנצליח בעז"ה ועיסוק בהסרת הסכנה היא מלחמת מצווה שאין למעלה ממנה.

"הכרח הוא להקים מיד ועד שירכז את הפעילות בזה ונראה לי שאם אין אני לי מי לי ומי שיכול להקים זאת הם בחורי הישיבה שבאה"ק שהעניין נוגע להם אישית ובפרט ישיבת צפת. אין לסמוך יותר על הבטחות מרדימות מצד ההנהלה שאין מאחוריהן מאומה".


מכתב הרב אקסלרוד
הרב אקסלרוד חבד גיוס כפיה צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד