כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

השדולה לשוויון הזדמנויות לציבור החרדי התכנסה היום לראשונה בכנסת

ח"כים חרדים וחילונים התכנסו לראשונה, במסגרת השדולה לשוויון הזדמנויות לציבור החרדי בכנסת

חברי הכנסת מנואל טרכטנברג ורועי פולקמן
חברי הכנסת מנואל טרכטנברג ורועי פולקמן

לראשונה בכנסת: השדולה לשוויון הזדמנויות לציבור החרדי התכנסה היום (ג) לראשונה בכנסת.

השדולה הוקמה על ידי חברי הכנסת פרופ' מנואל טרכטנברג מהמחנה הציוני ורועי פולקמן יו"ר סיעת כולנו, ובהשתתפותם של חברי כנסת מהסיעות החרדיות, אורי מקלב, יעקב מרגי ויואב בן צור. השדולה הוקמה מתוך מטרה לשים במוקד את השיח הציבורי המאחד מול הציבור החרדי בנושאים כגון תעסוקה, חינוך, תרבות ופנאי.

הדיון הראשון עסק בנושא שכר שוויוני לציבור החרדי בעקבות נתוני הלמ"ס שהתפרסמו לאחרונה, ומתוכם עולה כי בעוד הציבור החרדי ממשיך להצטרף למעגל התעסוקה, ניתן עדיין לראות פערים גדולים בתחום השכר. במהלך הכנס הציגו טרכטנברג ופולקמן את הצעת החוק לעידוד גיוון תעסוקתי, שתעניק מענקים ותמריצים לגופים שיעסיקו אוכלוסיות מגוונות באותו מקום עבודה, בכל שדרת תפקידי הארגון.



ח"כ פרופ' מנואל טרכטנברג בכינוס: "היו אנשים סקפטיים לגבי היכולת שלנו להקים את השדולה ולמצוא את הגורם המאחד – אבל הכנס הזה מפיג את החששות. קורים בשטח ובממשלה תהליכים משמעותיים, אבל עלינו להביט פנימה, לציבור החילוני והמסורתי, ולשאול מה עלינו לעשות ואילו דעות קדומות עלינו להשיל כדי לקחת את הנושא הזה עוד צעד אחד קדימה. המכנה המשותף רחב הרבה יותר כבר היום, וניתן לבצע שינויים קלים בשוק התעסוקה שיאפשרו את המשך התהליך שהחל באופן טוב יותר".

חה״כ רועי פולקמן אמר ״מעסיקים שירצו עובדים יוכלו למצוא אותם גם במגזר החרדי. יש כיום חסמים מבניים הבולמים את השתלבות הציבור החרדי בעולם התעסוקה, אחד מהם הוא תארים אקדמאיים מתוך מטרה לאפשר תעסוקה במקומות עבודה איכותיים עם שכר גבוה וראוי.

"החסם השני שעלינו לקדם הוא נושא החינוך, בדגש על החינוך הבלתי פורמאלי לילדים מתחת לגיל 14, על מנת ליצור בסיס טוב לפיתוח הכישורים הנדרשים לשוק העבודה. כמובן שפתרון החסמים הללו ואחרים צריך להיעשות בהסכמות ובשיתוף פעולה. יצירת שוויון הזדמנויות לציבור החרדי חשוב לא רק למגזר מסוים אלא לכלכלה הישראלית כולה״.

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, חה"כ יואב בן צור אמר: "רוב המעסיקים במשק הישראלי עדיין לא הפנימו את מה שהפנימו באקדמיה, את יכולות השקידה, הלמידה והמסירות של הסטודנט החרדי",מאות ועשרות אקדמאיים חרדים מודרים ממקומות תעסוקה מסיבות של סטיגמות ארכאיות שאין בינם לבין המציאות כל קשר".

סמנכ"ל קמח עו"ד אברהם יוסטמן אמר ל'בחדרי חרדים' לאחר הכינוס: "קמח עוסקת זמן רב לשילוב חרדים בתעסוקה, השדולה הזאת לדעתנו חשובה כי היא מגיעה מאנשים מקצועיים שעוסקים בתחום. מדברים בגובה העיניים ומבינים את הצרכים האמיתים. לא מעט אתגרים יש בנושא".

אביגדור רבינוביץ מנכ"ל עבודות לחרדים שהיה מיוזמי השדולה אמר ל'בחדרי חרדים': "יזמנו עם הלל קלמן ויוסי קלאר לקבץ סביב שולחן אחד את האנשים שנוגעים בדבר בכל התהליכים שקורים בשוק התעסוקה באקדמיה ובחינוך בציבור החרדי. אני שמח שהמהלך הזה מתגשם היום. אני שמח שחברי הכנסת החרדים הם בחלק מהתהליך הזה למרות שיש רגישויות ומורכבות מסויימת בנושא הזה הם הגיעו והשתתפו בשדולה".

הרב משה הרשלר, מנהל מחלקת חרדים בגשר אמר: "זכות עברנו להיות שותפים בהקמת השדולה, מתוך ספר עב הכרס של סיפור תעסוקת חרדים, אנחנו בגשר כותבים את ההקדמה, שבה מספרים זה לזה, החברה החרדית ושוק התעסוקה הישראלי, את סיפור החיים התרבות והמנטליות שלהם, נחשפים לאתגרים לפערים ולפתרונות, וכך ניתן להתחיל את מסע שילוב החרדים בתעסוקה".
עבודות לחרדים תעסוקה כנסת שדולה אקדמיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד