כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

תלונות בביתר עילית: צוותי מס הכנסה עורכים אכיפת יתר

לפי תלונות בעלי העסקים, נערכות ביקורות פתע מדי שבוע, ולעיתים מדי יום • ראש העיר הזועם מבקש הסברים

צילום: גרשון אלינסון, פלאש90
צילום: גרשון אלינסון, פלאש90

רשות המיסים מגבירה את האכיפה בביתר עילית וראש העיר כועס: ראש עירית ביתר עילית מאיר רובינשטיין פנה למנהל רשות המיסים, בבקשה להשוות את הביקורות בעיר לקצב המקובל בארץ.

לדברי רובינשטיין, "בתקופה האחרונה זורמות ללשכתי תלונות מבעלי עסקים בביתר עילית, אודות אכיפת יתר לכאורה, של צוותי מס הכנסה בביתר עילית.

מדובר בממוצע של כמה ביקורות פתע מדי שבוע, ולעיתים אף מדי יום, במסגרתה פושטים על העיר צוותי מס הכנסה ומבצעים ביקורות פתע בעסקים רבים.

לדברי ראש העיר, "בידי תלונות ממספר בעלי עסקים, שזכו לכמה ביקורות בתוך זמן קצר, כאשר באף אחת מהן לא נמצא רבב, אולם הביקורות שבו ונשנו, לא בעסק חשוד ספציפי, אלא כחלק מסבב מתיש ובלתי נגמר של ביקורות פתע בעיר".

רובינשטיין כותב למנהל רשות המיסים כי, "מבירורים שעשו בעלי העסקים עלו הסברים שונים לכך - או שבודקי מס הכנסה מקבלים תוספת שכר על ביקורות הנעשות באזורים המוגדרים אזורי סיכון, בהתאם לכך – ביתר עילית הינה יעד בעל תוספת שכר שכזו ואולם עקב היותה בטוחה וקרובה לקו הירוק - היא זוכה לביקורים מתוגברים".

רובינשטיין מציין במכתבו למנהל רשות המיסים כי "תהא הסיבה לכך אשר תהא - באם אכן יש ממש בטענות אלו, מדובר בדבר חמור. בפרט על רקע המצב הביטחוני באזור, המקשה ממילא על העסקים להתפרנס, וביתר חומרה כאשר מדובר בעיר בעלת דירוג סוציו-אקונומי הנמוך ביותר. עובדות אלו ראויות להיות עילות להקלה באכיפה, בוודאי לא לאכיפת יתר".

לפיכך מבקש ראש העיר: "לבדוק בדחיפות האם קצב הביקורות בביתר עילית תואם לשאר חלקי הארץ - ובאם אכן יש ממש בטענות לאכיפה מוגברת, אבקש להורות על השוואת האכיפה הקיימת בביתר עילית למקובל בכל רחבי הארץ".
ביתר עילית רשות המיסים מאיר רובינשטיין אכיפת יתר מס הכנסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד