י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שר הדתות וראשי חברה קדישא פ"ת סיירו בבתי עלמין

במהלך הסיור הממושך הוא ציין לשבח את פעילות חברה קדישא פ"ת בראשות המנכ"ל הרב יהודה פורת • בפגישת עבודה עם ר"ע פ"ת וראשי החברה קדישא חשף השר כי יפעל לשיפור תנאי השכר של עובדי החברה קדישא במועצות הדתיות

שר הדתות וראשי חברה קדישא פ"ת סיירו בבתי עלמין

שר הדתות הרב דוד אזולאי קיים היום סיור ממושך בבתי העלמין בפתח תקווה יחד עם הנהלת החברה קדישא בעיר.

בסיור השתתפו הרב יהודה פורת מנכ''ל החברא קדישא פתח תקווה, הרה״ג מיכה הלוי רב העיר, רב הארגון הרב צבי אלימלך הורביץ וחברי ההנהלה של החברה קדישא הרב יעקב גרינוולד, הרב אהרון לפידות, הרב ישראל שפיץ, הרב שמואל כץ, הרב ששון כהן והרב חיים יזדי.

הסיור נפתח בבית העלמין סגולה כאשר השר ופמלייתו עוברים בין כל שבילי בית העלמין כשהם עוקבים מקרוב אחר החלקות השונות ועתודות הקבורה.

השר התעניין בדרכי ההגעה של בני המשפחות ובנגישות לנכים. "חשוב מאוד שכל מי שמבקש להתפלל על קבר יקירו יוכל לעשות זאת" אמר וציין כי התרשם מרמת השירות והניקיון הקפדנית.

מנכ"ל החברה קדישא הרב יהודה פורת הסביר לשר על התנהלות בתי העלמין וציין כי לכל ציבור ומגזר יש את האזור שלו. המנכ״ל שטח בפני השר את הבקשה להגביר את האבטחה סביב בית העלמין.
משם המשיכו חברי הפמליה לסיור בבית העלמין ירקון שם צפה השר בהקמת מתחם ענק לקבורת שדה ולקבורת מכפלות.

"בגלל הצפות שהיו בעבר אנחנו משקיעים רבות בהגבהת הקרקע ובביצוע קידוחים לניקוז המים" ציין מנכ"ל החברה קדישא והוסיף "אנו משקיעים גם ביוזמות ירוקות כמו הקפדה על שימוש בחשמל סולארי בכדי לשמור על איכות הסביבה".

השר אזולאי התעניין בשיטת בניית הקברים בקבורת אשר הינה שיטה חדשנית שנעשית תוך הקפדה על כל כללי ההלכה. המנכ״ל הדגיש כי אמנם כיום יש עתודות קבורה למספר שנים נוספות אולם בעתיד תיווצר מצוקה קשה.

השר אזולאי ציין כי אכן נדרשת היערכות לקראת העתיד ולמצוא שטחים נוספים לבתי העלמין הקיימים. המשלחת נסעה דרך כביש חוצה שומרון על מנת לצפות בקרקע הממוקמת בין ראש העין לכפר קאסם המיועדת במקור לקבורה ( על פי תמ״א 19) והשר התבקש לסייע במניעת שינוי הייעוד. השר הזדהה עם הבקשה וציין כי משרדו יפעל בנידון.

לסיום הגיעו חברי המשלחת אל משרדי החברה קדישא לשם הגיע ראש העיר עו״ד יצחק ברוורמן וממלא מקומו הרב אוריאל בוסו שנפגשו עם השר דוד אזולאי.

ראש העיר ציין כי הוא מקבל בברכה את כבוד השר ואמר בדבריו: ״אני שנתיים בתפקיד וכיום אני מכיר לעומק את החברה קדישא, גיליתי אנשים מדהימים שעושים עבודה מכל הלב באמונה. גם הסתבר לי שחוץ מקבורה הם מסייעים גם לחיים, חילונים ודתיים כאחד".

עוד ציין ראש העיר כי שיתוף הפעולה בין כלל המגזרים בפתח תקווה הוא יוצא מן הכלל.
שר הדתות אזולאי ציין לשבח את עבודתו של הרב בוסו למען הקהילה והתייחס לעבודת החברה קדישא שנעשית לשם שמיים למען הנפטרים. "מי שמסייע להם הוא עושה חסד של אמת".

השר אזולאי חשף כי הוא פועל למען שיפור תנאי שכרם של עובדי החברה קדישא במועצות הדתיות שמשתכרים היום בשכר שאינו הולם.

לסיום חזר על הבטחתו והצהיר יש בפתח תקווה תנופת פיתוח בבתי העלמין אך צריך לפתח עוד שטחים נוספים בכדי שלא יווצר חסר "אפעל ככל יכולתי לסייע לכם". אמר.

בדברי הסיכום אמר המנכ״ל הרב יהודה פורת כי חשים את תנופת הפיתוח במשרד הדתות בראשותו של השר אזולאי ובניהולו המקצועי של עו״ד עודד פלוס, כמו כן ציין המנכ״ל כי הפעילויות לאיתור שטחים נוספים לבתי העלמין מתבצעות בשיתוף פעולה עם הרב אברהם מנלה.
מועצה דתית קבורה חברא קדישא שר הדתות דוד אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד