כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נצחון סוחף לטראמפ; רוביו פרש מהמירוץ בארה"ב

טראמפ גרף ניצחון במדינת המפתח פלורידה, באילינוי ובצפון קרוליינה • מרקו רוביו - שהובס במגרש הבית שלו - פרש והגיב: "אנו עוברים צונאמי פוליטי" • הילרי קלינטון הביסה את ברני סנדרס בפלורידה ובמרבית המדינות האחרות

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ

הכרעה ב'סופר-דופר-טיוסדיי': נצחונות מכריעים לאיל ההון דונלד טראמפ ולהילרי קלינטון בסבב הבחירות המקדימות שנערך הלילה (ד') בארה"ב.

טראמפ זכה בהפרש של כ-20%, במדינת המפתח פלורידה מול הסנאטור המקומי מרקו רוביו. מכיוון שהמדינה הצביעה לפי שיטת "המנצח לוקח הכול" - כל צירי המדינה הלכו לטראמפ. בשל התבוסה המכרעת הודיע רוביו על פרישה מהמירוץ ואמר: "זו לא השנה שלי. יש בארה"ב צונאמי פוליטי".

טראמפ ניצח גם באילינוי ובצפון קרוליינה. לעומת זאת ג'ון קייסיק הפתיע וניצח במדינה בה הוא מושל, אוהיו. איל ההון המנצח הגיב כי: "אנחנו הסיפור הטוב ביותר, כותבים עלינו בכל העולם", כולם נמשכים אלינו - גם דמוקרטים וגם שמרנים וגם אנשים שלא הצביעו אף פעם".

במרוץ הדמוקרטי ההכרעה גם גורפת: הילרי קלינטון גברה על ברני סנדרס היהודי בפלורידה עם 64% אל מול 33%, באוהיו עם 56% אל מול 43% ובצפון קרוליינה עם 55% מול 41%. באילנוי התנהל קרב צמוד שבסופו קיבלה קיבלה 50.6% לעומת 48.6% לסנדרס.

במהלך יום השלישי החולף המכונה "סופר-דופר טיוזדיי", מצביעות חמש מדינות בעלי משמעות רבה בשל ריבוי הצירים שהן מעניקות למנצח.

הסנאטור טד קרוז שנותר לבדו במירוץ מול טראמפ אמר כי: "אחרי הלילה, לאמריקה יש בחירה ברורה. לכל רפובליקני יש בחירה. יש רק שני קמפיינים שיש להם סיכוי: שלי ושל טראמפ. הבסתי אותו תשע פעמים ברחבי המדינה, מאלסקה ועד מיין. אתם רוצים מועמד שחולק איתכם ערכים או כזה שבילה עשורים בהתנגדות לערכים שלכם? התקשורת תומכת בטראמפ כי היא יודעת שהוא האדם היחיד שקלינטון יכולה להביס".

קרוז התייחס לדברי טראמפ שאמר כי הינו ניטרלי בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר: "אני לא נייטרלי בנוגע לישראל והפלסטינים, אעמוד לצד ישראל מבלי להתנצל", אמר.
דונלד טראמפ ארהב רוביו נשיאות הילארי קלינטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד