י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

קורע לב: הלילה נפטר ראש הכולל - הבוקר נולד לו בן

טרגדיה בלתי נתפסת מזעזעת את מודיעין עילית • הרב הגאון רבי יעקב כוכב זצ"ל, ראש כולל בעיר, הלך לעולמו הלילה בגיל 32 • אלמנתו ששהתה עמו בשעת הפטירה, פונתה לבית החולים מעיני הישועה, וילדה את בנו

הרב יעקב כוכב זצ"ל לפני חודש במסירת שיעור
הרב יעקב כוכב זצ"ל לפני חודש במסירת שיעור

שמחה מהולה בעצב: בן נולד הבוקר (ד) לראש הכולל מקרית ספר, הרב הגאון רבי יעקב כוכב זצ"ל שנפטר הלילה בגיל 32.

הרב כוכב לקה במחלה ממאירה לפני מספר חודשים, ומצבו הלך והדרדר עד שנפטר. הותיר אחריו את רעייתו האלמנה, וכעת נוספו לששת ילדיו היתומים, עוד תינוק קטן. וכך התערבה לה השמחה ביגון. ימי השבעה צפויים להיות צמודים לשמחת הברית של הילד היתום ואשר ממנה ייעדר האב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשעת יציאת הנשמה, בבית החולים שיבא בתל השומר, הייתה עמו האם במעמד הפטירה, ומשם פונתה לבית החולים 'מעיני הישועה' ללדת.

כבר בגיל 25 מונה המנוח לשמש כראש כולל מעלה אדומים במודיעין עילית. היה תלמיד חכם וגאון בצורה נדירה, שמסר שיעורים מיוחדים לאברכים.

היולדת צפוייה להשתתף במסע הלווית בעלה. במשך כל תקופת מחלתו עמדה לימינו במסירות של ממש ודאגה להמשיך את סדרי הבית כרגיל ושהילדים לא יופרעו מלימודם ומשגרת חייהם.

שכנים מספרים בהתפעלות על גודל תעצומות נפשה שגם בזמנים הקשים עמדה לימינו ‏בכל עת. "גם ברגעים הקשים שעמד בין חיים למוות הייתה בבית החולים ביציאת נשמה ויצאה משם ללדת בבית החולים בבחינת ובא השמש וזרח השמש", הם אומרים.

בחודש אלול האחרון חודשיים לפני שגילו אצלו את המחלה, החליט לעזוב את הכולל מעלה אדומים מכיוון שרצה ללמוד ברציפות. הוא הסביר "זה פוגע בסדרי לימודי". הוא לכולל 'רצופות' שיוכל ללמוד סדר א' ב' ברציפות וכך ישב והגה בתורה, לצד אצילות נפשו שהיה הולך בצידי דרכים בהארת פנים ובפשטות.

אברכי הכולל מספרים: "אם היה יותר מבוגר היו שומעים עליו עד סוף העולם בגאונות המיוחדת שניחן בה".

הלווייתו תצא היום בשעה 15:00 בצהריים מבית חמיו הרב שמואל הבר מנהל ישיבת 'דרכי משה' ברחוב קהילות יעקב 11 בבני ברק.

בנוסף, נפתחה מגבית 'בדמייך חיי' בקופת העיר בני ברק - 56007, משפחת כוכב.
יעקב כוכב פטירה מודיעין עלית מעלה אדומים יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד